ShareThis


Απολλωνία Τσαντά

grapollonia@yahoo.gr

Απολλωνία Τσαντά

Η Απολλωνία Τσαντά γεννήθηκε στην Αθήνα και είναι αριστούχος απόφοιτη του τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών (Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών), όπου και εκπόνησε διπλωματική εργασία με θέμα: «Το Ελληνικό θέατρο στον Κινηματογράφο».

Έχει ολοκληρώσει μεταπτυχιακό Msc Διοίκηση Πολιτιστικών Οργανισμών στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, με θέμα διπλωματικής εργασίας «Τα Παιχνίδια Ρόλων και η Διαδραστική Αφήγηση στην Ελλάδα». Έχει, επίσης, παρακολουθήσει σεμινάρια και μαθήματα Κινηματογράφου καθώς και Συγγραφής Σεναρίου, όπως το Σεμινάριο Σεναριογραφίας στα ΙΕΚ Δομή το 2006, το εργαστήριο κινηματογράφου «Ο Μαγικός Κόσμος του Σινεμά» που προσφερόταν από το Δήμο Βριλησσίων 2005-2007, καθώς και διαδικτυακά σεμινάρια όπως «An Introduction To Screenwriting» από το UEA - UNIVERSITY OF EAST ANGLIA, «Transmedia Storytelling» από το SUNGKYUNKWAN UNIVERSITY - SKKU, «Start Writing Fiction» από το THE OPEN UNIVERSITY, «Explore Filmmaking» από το National Film And Television School από το 2013 έως σήμερα κ.α., ενώ σπούδασε και λογοτεχνική μετάφραση στο Εκπαιδευτικό κέντρο «Meta|φραση» σε συνεργασία με το Βρετανικό Συμβούλιο το 2003-2004.

Μιλάει Αγγλικά, Ιταλικά και Γαλλικά και χειρίζεται πολλά προγράμματα στον Η/Υ, μεταξύ των οποίων: Mac OS/Windows OS - MS Office - Adobe Premiere - Adobe After effects - Adobe Photoshop - ECDL / Δακτυλογράφηση (τυφλό σύστημα) - Scrivener - Writerduet - celtx - Final Draft.

Διαθέτει, επίσης, δίπλωμα διδασκαλίας για το πρόγραμμα μοντάζ Final Cut Pro X [Apple Certified Pro Final Cut Pro X].

 



Εργογραφία


Έγραψε, σε συνεργασία με τον Δημήτρη Ευλαμπίδη, το πρωτότυπο θεατρικό έργο για bar theatre «Μπλε Μπανάνα» [https://www.facebook.com/bluebanana.gr/], το οποίο ανέβηκε στο Void, Γκάζι σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Δανίκα το 2010-2011, και στο Beton 7, Γκάζι σε σκηνοθεσία Απολλωνίας Τσαντά το 2011-2012.

Το 2018 προβλήθηκε από τις αίθουσες της Odeon η νεο-νουάρ περιπέτεια μεγάλου μήκους, που επίσης έγραψαν μαζί με τον Δημήτρη Ευλαμπίδη, με τίτλο «Μπλε Βασίλισσα» [Blue Queen - http://www.imdb.com/title/tt5464164/] σε συμπαραγωγή και σκηνοθεσία Αλέξανδρου Σιπσίδη.

Επιπλέον, έχει γράψει το θεατρικό έργο «Φιλοκτήτης P.O.V.» που αποτελεί ένα υπερκείμενο βασισμένο στον Φιλοκτήτη του Σοφοκλή, ιδωμένο από την οπτική γωνία όχι του Φιλοκτήτη-ήρωα, αλλά του Φιλοκτήτη-ανθρώπου, και πιο συγκεκριμένα ενός ανάπηρου ανθρώπου, που βιώνει την ξενιτιά, την εγκατάλειψη, και τον κοινωνικό αποκλεισμό. Μια performance, που με όχημα το συμβολισμό, αγγίζει το θέμα της αποδοχής απέναντι σε ό,τι ξένο, η οποία ανέβηκε από τη Θεατρική Ομάδα ΘΕ.ΑΜ.Α (Θέατρο Ατόμων με Αναπηρία) το 2015 σε σκηνοθεσία Απολλωνίας Τσαντά, σε διάφορους χώρους, όπως στο Duduloft, στο Θέατρο Απόλλων στη Σύρο κ.α.

Έχει, επίσης, γράψει σενάρια για τηλεοπτικά και ραδιοφωνικά σποτ, ταινίες μικρού μήκους, μεταξύ των οποίων και την ταινία «Αν ήταν νόμιμος ο βιασμός» εμπνευσμένη από το ομώνυμο διήγημα του Ίρβιν Ντ. Γιάλομ, σε συνεργασία με τον σκηνοθέτη της ταινίας, Αλέξανδρο Σιπσίδη [http://www.imdb.com/title/tt3545786/].

Το 2015 κέρδισε Βραβείο σεναρίου (2η θέση) στο Διαγωνισμό Σεναρίου Μικρού Μήκους 2015 στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Πάτμου (IFFP) για το σενάριο με τίτλο: «Ξαναγνώρισέ με» που έγραψε σε συνεργασία με τον Δημήτρη Ευλαμπίδη.

Έχει διδάξει σενάριο στο κινηματογραφικό εργαστήριο «Κάνουμε ταινία στα Βριλήσσια» που προσφερόταν από τον Δήμο Βριλησσίων κατά τα έτη 2014-2018 σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή του εργαστηρίου και σκηνοθέτη Αλέξανδρο Σιπσίδη, ενώ πρόσφατα ξεκίνησε το δικό της blog και κανάλι στο YouTube με τίτλο Scriptwriting Tips, όπου ανεβάζει κείμενα και βίντεο αναφορικά με τη δομή των ιστοριών και με διάφορες συμβουλές σεναριογραφίας για αρχάριους [https://scriptwritingtips.com/].

Λατρεύει τον κόσμο του παραμυθιού και γι’ αυτό έχει γράψει αρκετά εξατομικευμένα παραμύθια για μικρά παιδιά αλλά και για μεγάλους, ενώ συχνά σπεύδει να βοηθήσει νέους σεναριογράφους, με ανάλυση του σεναρίου τους και υποδείξεις για πιθανές μετατροπές/διορθώσεις στα σενάριά τους, πάντα σεβόμενη το προσωπικό τους όραμα.

Έχει μεταφράσει πέντε (5) βιβλία τσέπης για τη ΧΑΡΛΕΝΙΚ ΕΛΛΑΣ καθώς και το μυθιστόρημα «Φονικό Χαμόγελο» της Lisa Scottoline για τις εκδόσεις Πλατύπους.

Τέλος, ασχολείται με τον ακτιβισμό και είναι ανάπηρο μέλος της Κίνησης Ανάπηρων Καλλιτεχνών [https://www.facebook.com/DisArtMove/] και της Κίνησης Χειραφέτησης Αναπήρων: Μηδενική Ανοχή [https://www.facebook.com/mideniki.anoxi/], μέσα από τις οποίες αγωνίζεται για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων των αναπήρων και την ανάδειξη του έργου των ανάπηρων καλλιτεχνών, ενώ το 2004 εκπροσώπησε την Ελλάδα ως ομιλήτρια στο Ευρωκοινοβούλιο σε ανοιχτή ακρόαση με θέμα: «Οι διακρίσεις που υφίστανται στα κράτη μέλη της Ε.Ε. οι γυναίκες με αναπηρία» [https://goo.gl/oGhYK0].




CLUB