ENGLISH

ENGLISH

Αναζήτηση

Είσοδος

Είσοδος


Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!


Δημήτρης Κολιοδήμος

dkoliodimos@romanfilms.gr

Ο Δημήτρης Κολιοδήμος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1956. Πτυχιούχος μαθηματικός, της Φυσικομαθηματικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, έχει σπουδάσει σκηνοθεσία κινηματογράφου και ασχολείται με το σινεμά από το 1975, στην αρχή σκηνοθετώντας (δύο) μικρού μήκους ταινίες, στη συνέχεια αρθρογραφώντας σε διάφορα περιοδικά και εφημερίδες, και συγγράφοντας βιβλία. Για είκοσι χρόνια (1989-2009) εργαζόταν επαγγελματικά στην ιδιωτική Τηλεόραση, όπου διετέλεσε Διευθυντής Προγράμματος του Star Channel και Διευθυντής Τηλεόρασης του Σκάι TV.



Εργογραφία


Ι. Τηλεοπτική δραστηριότητα

Νοέμβριος 2011 – Οκτώβριος 2012: Σύμβουλος Προγράμματος του ΟΤΕ TV

Κύριο έργο του στη διάρκεια του ενός αυτού χρόνου ήταν η δημιουργία και ο προγραμματισμός των συνδρομητικών καναλιών «ΟΤΕ Σινεμά» (σήμερα «ΟΤΕ Cinema 3»), «ΟΤΕ Cinema 1 HD» και «ΟΤΕ Cinema 2» της πλατφόρμας του ΟΤΕ TV – δηλαδή ένα κανάλι συνεχούς μετάδοσης ελληνικών ταινιών (βγήκε στον αέρα στις 15 Ιανουαρίου 2012, με 340 ταινίες) και δύο κανάλια συνεχούς μετάδοσης ξένων ταινιών (βγήκαν στον αέρα στις 5 Νοεμβρίου 2012, με 720 ταινίες). Ακόμη, γνωμοδοτούσε επί οιουδήποτε θέματος σχετικού με το πρόγραμμα των υπαρχόντων καναλιών της πλατφόρμας (θεματικών ή μη) και επί οιασδήποτε πρότασης εμπλουτισμού της με υπάρχοντα (όπως για παράδειγμα οι περιφερειακοί σταθμοί της Ελλάδας) ή με νέα κανάλια (πχ η δημιουργία ενός καναλιού με σειρές για γυναίκες).

Δεκέμβριος 2006 – Μάιος 2009: Διευθυντής Τηλεόρασης του τηλεοπτικού σταθμού Σκάι TV (με προσωπικό που ξεπερνούσε τα 150 άτομα).

Ως Διευθυντής Τηλεόρασης (σ’ αυτόν υπάγονταν η Διεύθυνση Προγράμματος, η Διεύθυνση Εσωτερικών Παραγωγών και η Τεχνική Διεύθυνση, με τα αντίστοιχα Τμήματά τους) στόχευε στην καλύτερη δυνατή χρήση και εκμετάλλευση των πηγών που του παρείχε η Ιδιοκτησία για την επίτευξη των στόχων της, μέσω της παραγωγής, προμήθειας, επεξεργασίας, διαχείρισης, προγραμματισμού και προώθησης των πάσης φύσεως προγραμμάτων (ελληνικών εκπομπών και ντοκιμαντέρ, ειδήσεων και ενημερωτικών εκπομπών, ξένων ντοκιμαντέρ, σειρών και ταινιών) του σταθμού. Αναφερόταν στον Διευθύνοντα Σύμβουλο, και ήταν υπεύθυνος (μεταξύ άλλων) για: α) Τον προσδιορισμό της φυσιογνωμίας του σταθμού και της στρατηγικής που θα ακολουθούσε ώστε να διαφοροποιηθεί από τους ανταγωνιστές του και να ξεχωρίσει στην ελληνική Αγορά, β) Τον επιτυχή προσδιορισμό των αναγκών του σταθμού σε ξένα προγράμματα και ελληνικές παραγωγές (ποιοτικά και ποσοτικά), σε βάθος τριετίας, γ) Την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση του υπάρχοντος προϋπολογιστικού περιθωρίου για την παραγωγή ελληνικού προγράμματος και την προμήθεια ξένου, δ) Τη μελέτη και αξιολόγηση προτάσεων τηλεοπτικών προγραμμάτων που υποβάλλονται από εταιρείες παραγωγής ή μεμονωμένους δημιουργούς και αφορούν σε ντοκιμαντέρ ή concept εκπομπών και shows, και ε) Την πραγματοποίηση των απαραίτητων ενεργειών σχεδιασμού, παραγωγής, παρακολούθησης και υποστήριξης των εσωτερικών και εξωτερικών παραγωγών του σταθμού (ανάμεσά τους η καθημερινή σειρά «Τι μαγειρεύει ο γείτονας» και οι σειρές ντοκιμαντέρ «Μεγάλοι Έλληνες», «Οι αγώνες των Ελλήνων» και «Μίκης Θεοδωράκης»).

Σεπτέμβριος 2000 – Νοέμβριος 2006: Διευθυντής Προγράμματος του τηλεοπτικού σταθμού Star Channel (με προσωπικό που ξεπερνούσε τα 50 άτομα).

Ως Διευθυντής Προγράμματος (σ’ αυτόν υπάγονταν τα τμήματα Ελληνικού Προγράμματος, Ξένου Προγράμματος, Έρευνας & Προγραμματισμού, Ροής, Trailer, Γραφικών και Ταινιοθήκη) είχε στόχο την καλύτερη δυνατή χρήση και εκμετάλλευση των πηγών που του παρείχε η Διοίκηση για την επίτευξη των στόχων της, μέσω της παραγωγής, προμήθειας, επεξεργασίας, διαχείρισης, προγραμματισμού και προώθησης των προγραμμάτων (ελληνικών εκπομπών και ταινιών, ξένων ταινιών, ξένων σειρών και σειρών κινουμένων σχεδίων) του σταθμού. Αναφερόταν στον Γενικό Διευθυντή και ήταν υπεύθυνος (μεταξύ άλλων) για: α) Την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση του υπάρχοντος προϋπολογιστικού περιθωρίου για την προμήθεια ή παραγωγή ελληνικού προγράμματος και την προμήθεια ξένου, β) Τον επιτυχή προσδιορισμό των αναγκών του σταθμού σε ξένα προγράμματα και ελληνικές παραγωγές (ποιοτικά και ποσοτικά), ει δυνατόν σε βάθος πενταετίας, γ) Τη μελέτη και αξιολόγηση προτάσεων τηλεοπτικών προγραμμάτων που υποβάλλονται από εταιρείες παραγωγής ή μεμονωμένους δημιουργούς και αφορούν σε σενάρια τηλεοπτικών σειρών, τηλεταινιών, ή concept τηλεπαιχνιδιών, εκπομπών ποικίλης ύλης, shows και λοιπά, δ) Την πραγματοποίηση όλων των απαραίτητων ενεργειών σχεδιασμού, παραγωγής, παρακολούθησης και υποστήριξης των εσωτερικών και εξωτερικών παραγωγών του σταθμού (μεταξύ των οποίων σειρές μυθοπλασίας όπως: «Οι διαπλεκόμενοι», «Το κλειδί», «Σαν χειμωνιάτικη λιακάδα», «Ο τέλειος άνδρας», «Το μπέρδεμα», «Βαθύ κόκκινο», «Μικρές αμαρτίες», «Εν Ιορδάνη», «Δακρυσμένα φεγγάρια», «Άγιο είχαμε», «Δροσουλίτες» κ.ά.).

Ιανουάριος 1995 – Ιούλιος 2000: Διευθυντής Ξένου Προγράμματος του τηλεοπτικού σταθμού Antenna TV (με προσωπικό πέντε ατόμων).

Ως Διευθυντής Ξένου Προγράμματος είχε στόχο την έγκαιρη και επιτυχή αναγνώριση των αναγκών του σταθμού σε ξένο πρόγραμμα, τη διαπραγμάτευση με προμηθευτές και το κλείσιμο συμφωνιών, καθώς και την επίβλεψη των εργασιών υποστήριξης και διαχείρισης όλων των κλεισμένων συμφωνιών και των προγραμμάτων που αφορούσαν. Αναφερόταν στη Διευθύντρια Προγράμματος και ήταν υπεύθυνος (μεταξύ άλλων) για: α) Την παρακολούθηση των συμβολαίων, από το στάδιο έγκρισης, υπογραφών κ.λπ. μέχρι εκείνο της ορθούς και έγκαιρης καταχώρησης στα αρχεία του σταθμού και της συνεχούς ενημέρωσής τους, β) Την επίβλεψη της πραγματοποίησης του συνόλου της γραφικής εργασίας για την έκδοση εγγυητικών επιστολών, γ) Την παρακολούθηση και κατάρτιση κατάστασης απολογισμού του κόστους του Ξένου Προγράμματος σε μηνιαία βάση, δ) Την αξιολόγηση των κινηματογραφικών ταινιών και λοιπών προγραμμάτων, που προτείνονταν για μίσθωση στον σταθμό, ε) Τη διαπραγμάτευση για τη μίσθωση ξένων τηλεοπτικών προγραμμάτων, και στ) Τη συμμετοχή σε φεστιβάλ και Αγορές του εξωτερικού με σκοπό την ενημέρωση για τα καινούργια προγράμματα (ταινίες, σειρές, κινούμενα σχέδια) και την πιθανή μίσθωσή τους, αλλά και για διατήρηση της σχέσης με τους εκπροσώπους/υπαλλήλους των προμηθευτριών εταιρειών).

Ιανουάριος 1994 – Δεκέμβριος 1994: Διευθυντής Προγραμματισμού του τηλεοπτικού σταθμού Σκάι TV (νυν Alpha TV) (με προσωπικό πέντε ατόμων).

Σεπτέμβριος 1992 – Δεκέμβριος 1993: Προϊστάμενος του Τμήματος Προώθησης Προγράμματος του τηλεοπτικού σταθμού Mega Channel (με προσωπικό δύο ατόμων).

Οκτώβριος 1989 – Σεπτέμβριος 1992: Προγραμματιστής και κειμενογράφος στη Διεύθυνση Προγράμματος του τηλεοπτικού σταθμού Mega Channel.

II. Κινηματογραφική δραστηριότητα

2011: Είχε τη δημοσιογραφική και σκηνοθετική επιμέλεια του making of της ταινίας Dos – Μία ιστορία αγάπης, απ’ την ανάποδη…, που μεταδόθηκε από την Τηλεόραση και συνοδεύει την ταινία του Στάθη Αθανασίου στην κυκλοφορία της σε DVD.

2011: Είναι executive producer της μεγάλου μήκους ταινίας Dos – Μία ιστορία αγάπης, απ’ την ανάποδη…, σε σκηνοθεσία Στάθη Αθανασίου, που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στο New York International Independent Film Festival (4 Μαΐου 2011), όπου και απέσπασε το βραβείο καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας και το βραβείο κοινού. Η ταινία απέσπασε το βραβείο σκηνογραφίας και το βραβείο κοινού στο 5ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Κορίνθου και συμμετείχε στο επίσημο πρόγραμμα των: Golden Orange Antalya International Film Festival, Hong-Kong European Film Festival, Festival de Cine International de Gijon, Antipodes Greek-Australian Film Festival και Future Movie International Film Festival. Στην Ελλάδα διανεμήθηκε στις αίθουσες από την εταιρεία Odeon.

2010: Είναι σκηνοθέτης της μικρού μήκους ταινίας «Look Back in Anger – Πώς γυρίστηκε η ταινία Ο θάνατος που ονειρεύτηκα», που μεταδόθηκε από την Τηλεόραση και συνοδεύει την ταινία του Παναγιώτη Κράββα στην κυκλοφορία της σε DVD.

2010: Είναι executive producer της μεγάλου μήκους ταινίας Ο θάνατος που ονειρεύτηκα, σε σκηνοθεσία Παναγιώτη Κράββα, που διανεμήθηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες από την εταιρεία Village Films. Η ταινία απέσπασε το βραβείο Διχογνωμίας στο SFF-Rated Athens 2011 και το βραβείο καλύτερης ανδρικής ερμηνείας, το βραβεία σεναρίου και μία τιμητική διάκριση στο Los Angeles International Underground Film Festival. Συμμετείχε στο Swansea Film Festival του 2011, το Pittsburgh Horror Film Festival του 2011, το Hong Kong Underground Film Festival του 2011, το Los Angeles Greek Film Festival του 2011 και το Tenerife Film Festival του 2011.

2009 - 10: Είναι σεναριογράφος και συμπαραγωγός της 12ωρης σειράς ντοκιμαντέρ Το σινεμά γυμνό (2009), σε σκηνοθεσία Βάσου Γεώργα, με θέμα τον ερωτισμό στον ελληνικό κινηματογράφο από τη γέννησή του μέχρι τις ημέρες μας (κυκλοφορεί σε DVD από την Audio Visual). Από τη σειρά αυτή προήλθε και μία μεγάλου μήκους ταινία (2010), που έκανε πρεμιέρα στο 12ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης και διανεμήθηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες από την εταιρεία PCV. Η ταινία αυτή συμμετείχε επίσης στο 4ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας, το 4ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Κύπρου, το 3ο Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου Λονδίνου και το 19ο Μεσογειακό Φεστιβάλ Νέων Κινηματογραφιστών Λάρισας.

2009: Έκανε τον προγραμματισμό των ελληνικών και ξένων ταινιών του 50ού Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.

2008: Είναι συμπαραγωγός (μαζί με τη σύζυγό του Υβόνη Ρόμαν) της μεγάλου μήκους ταινίας Deep End, σε σκηνοθεσία Θανάση Αντωνίου, που διανεμήθηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες από την εταιρεία Odeon.

1994: Ένα σενάριό του για ταινία μεγάλου μήκους, με τίτλο Φονικό όραμα, εγκρίθηκε από το Ραδιοφωνικό Ίδρυμα Κύπρου, σε σχετικό διαγωνισμό που είχε προκηρύξει τον Μάιο του 1994.

1993: Έχει γράψει το σενάριο του επεισοδίου «Ο πιανίστας» της τηλεοπτικής σειράς Στο ακρογιάλι του άλλου χρόνου, που παρήγαγε και σκηνοθέτησε ο Μάκης Μωραΐτης, για λογαριασμό της ΕΤ-1.

Μάιος 1991 - Ιανουάριος 1992: Είχε την αρχισυνταξία της 45λεπτης κινηματογραφικής τηλεοπτικής εκπομπής Ταξιθέτης στην ΕΤ-2. Για τις ανάγκες της εκπομπής αυτής έγραψε και τα σενάρια των 12 μικρού μήκους ταινιών-κουίζ του Α΄ κύκλου της.

1989 (28-30 Ιουνίου): Είχε την οργανωτική επιμέλεια του κινηματογραφικού τριημέρου του φεστιβάλ Πατρών, με θέμα Νέες τεχνολογίες και κινηματογράφος, και έγραψε το κείμενο της ειδικής έκδοσης, που κυκλοφόρησε με την ευκαιρία του αφιερώματος αυτού.

Μάρτιος - Δεκέμβριος 1987: Είχε την επιμέλεια της ωριαίας ραδιοφωνικής εκπομπής Ελληνικός κινηματογράφος στην ΕΡΤ-2, μαζί με τις σκηνοθέτριες Γιάννα Τριανταφύλλη και Ρούλα Ελευθερίου.

1985 - 1989: Ήταν καθηγητής του μαθήματος Ιστορία του κινηματογράφου στην κινηματογραφική σχολή Αθανασίου Παπαντωνοπούλου.

1978: Σκηνοθέτησε τη μικρού μήκους ταινία Καφές και δημοκρατία (10 λεπτά).

1977: Σκηνοθέτησε τη μικρού μήκους ταινία Σάρκα και πάγος (4 λεπτά).

ΙIΙ. Συγγραφική δραστηριότητα

Έχει γράψει (ή επιμεληθεί/μεταφράσει) διάφορα βιβλία, για τον κινηματογράφο κυρίως, αλλά και για τη μουσική και τα κόμικς. Συγκεκριμένα:

έχει γράψει τα βιβλία:
Κινηματογραφικό ημερολόγιο 2014 (Ελευθερουδάκης, 2013) υπό έκδοση
Όλο το χρόνο Σινεμά – 2010 (Εμπειρία Εκδοτική, 2009)
Cineλόγιο (Οξύ, 2008)
Η Ελλάδα μετά τα μεσάνυχτα (Αιγόκερως, 2007)
Σαμ Πέκινπα – Σέρτζιο Λεόνε (Αιγόκερως, 2006)
Η λατρεία του αίματος (Οξύ, 2006)
80 χρόνια ξένος κινηματογράφος στην Ελλάδα (Οξύ, 2005)
Ο κόμης Δράκουλας στην οθόνη (Οξύ, 2004)
Λεξικό ελληνικών ταινιών: Από το 1914 μέχρι το 2000 (Γένους, 2001)
The Greek Filmography: 1914 through 1996 (McFarland, 1999)
γραμμένο στην αγγλική γλώσσα, είναι το πρώτο βιβλίο του που εκδόθηκε (hardcover) στις ΗΠΑ και γνώρισε δεύτερη (δίτομη και paperback) έκδοση το 2004.
70 χρόνια ξένος κινηματογράφος στην Ελλάδα (Ledra Press, 1996)

Μπρους Λη (Αιγόκερως, 1992) 365 νύχτες τρόμου και επιστημονικής φαντασίας (Αιγόκερως, 1991)
Σαμ Πέκινπα (Αιγόκερως, 1984)
Rock εγκυκλοπαίδεια (Νεφέλη, 1979 – μαζί με τον Κώστα Ιανό)

έχει επιμεληθεί τα βιβλία:
Κινηματογράφος 99 (Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου, 1999)
Κινηματογράφος 98 (Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου, 1998)
Κινηματογράφος 97 (Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου, 1997)
Κινηματογράφος 96 (Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου, 1996)
Κινηματογράφος 95 (Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου, 1995)
Κινηματογράφος 94 (Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου, 1994)
Ντέηβιντ Κρόνενμπεργκ (Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, 1993)
Κινηματογράφος 93 (Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου, 1993)
Τα τέρατα στην οθόνη (Αιγόκερως, 1983)
Τα κόμικς (Αιγόκερως, 1982)
Rock και Σεξουαλικότητα (Νεφέλη, 1980)

έχει επιμεληθεί τις ειδικές εκδόσεις (προγράμματα) των αφιερωμάτων της ΠΕΚΚ σε:
Το θρίλερ, το 1993,
Νεορεαλισμός, το 1989,
Οι ταινίες που αγαπήσαμε, το 1989,
Σινεμά - Περεστρόικα, το 1987,
Τζων Χιούστον, το 1986,
Σύγχρονος ουγγρικός κινηματογράφος, το 1984,
Μεγάλοι Έλληνες κωμικοί, το 1982.

έχει μεταφράσει (από τα αγγλικά) τα βιβλία των:
Στήβεν Χηθ: Σημειολογία του κινηματογράφου (Αιγόκερως, 1990 –επανέκδοση: Αιγόκερως 2009)
Λεβ Κουλέσωφ: Η τέχνη του κινηματογράφου (Αιγόκερως, 1982 –επανέκδοση: Αιγόκερως 2008)
Τζων Μπέλτον: Χάουαρντ Χωκς (Αιγόκερως, 1984 – επανέκδοση: Αιγόκερως 2006)
Κλάιβ Ντέντον: Κινγκ Βίντορ (Αιγόκερως, 1984 – επανέκδοση: Αιγόκερως 2006)
Ρίτσαρντ Ντάιερ: Κινηματογράφος και Ομοφυλοφιλία (Αιγόκερως, 1992)
Νόελ Μπερτς: Ναγκίσα Οσίμα (Αιγόκερως, 1986)
Τζέημς Μπλις: Ταξίδι στ’ αστέρια 1 (Καστανιώτης, 1979)


επίσης, μεταφράσεις του έχουν δημοσιευθεί στα βιβλία των:
Οι κωμωδίες της Ealing (έκδοση της Ελευθεροτυπίας, 1989)
Θανάση Ρεντζή: Κινηματογράφος: Πρακτική & ιδεολογία (Πύλη, 1980)

IV. Αρθρογραφία

Ιούλιος 2004 - Αύγουστος 2012: από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας της μέχρι την αναστολή της έκδοσής της, αρθρογραφούσε ανελλιπώς στην εβδομαδιαία εφημερίδα Παρασκευή+13, στην οποία διατηρούσε τη στήλη «Ένα γεγονός – Μία ταινία».

Δεκέμβριος 2010 – Μάιος 2011: ήταν ειδικός σύμβουλος και συντάκτης του κινηματογραφικού ιστολόγιου www.movieworld.gr Νέο παράθυρο.

Ιούνιος 2007: εκτενές άρθρο του για το φανταστικό στον ελληνικό κινηματογράφο δημοσιεύθηκε στο αμερικανικό περιοδικό Video Watchdog (τεύχος 131), με τίτλο «Athens after Midnight».

1996-1999: ήταν κινηματογραφικός συντάκτης του μηνιαίου περιοδικού ΤV Magazine, στο οποίο κρατούσε τις στήλες της κριτικής ταινιών.

1990-1992: ήταν αρχισυντάκτης του μηνιαίου κινηματογραφικού περιοδικού Cine 7, όπου και αρθρογραφούσε.

1988-1991: ήταν κινηματογραφικός συντάκτης του μηνιαίου περιοδικού Ο Κόσμος του Video.

1988-1989: ήταν δημοσιογράφος της ημερήσιας αθηναϊκής εφημερίδας Εξόρμηση, στην οποία κρατούσε τη στήλη της κινηματογραφικής κριτικής.

1987-1989: ήταν συντάκτης του μηνιαίου τηλεοπτικού περιοδικού Antenna σε θέματα κινηματογράφου, τηλεόρασης και βίντεο.

1987-1988: ήταν συντάκτης του εβδομαδιαίου πολιτιστικού περιοδικού Σελίδες της Καθημερινής, της εφημερίδας Καθημερινή, όπου αρθρογραφούσε για θέματα βίντεο.

1986-1988: ήταν συντάκτης του εβδομαδιαίου τηλεοπτικού περιοδικού TV3, όπου αρθρογραφούσε για θέματα κινηματογράφου, τηλεόρασης και βίντεο.

1984-1986: ήταν συντάκτης του μηνιαίου περιοδικού ΤV+Video, σε θέματα κινηματογράφου, τηλεόρασης και βίντεο.

1981-1984: αρθρογραφούσε και ήταν μέλος της συντακτικής επιτροπής του μηνιαίου περιοδικού Κινηματογραφικά Τετράδια.

1978-1980: εξέδιδε (μαζί με τον σκηνοθέτη Μάκη Μωραΐτη) και διεύθυνε το τριμηνιαίο κινηματογραφικό περιοδικό Σινεμά, στο οποίο και αρθρογραφούσε.

1975 – 2004: Άρθρα και κείμενά του για τον κινηματογράφο, καθώς και κριτικά σημειώματα για κινηματογραφικές ταινίες, έχουν δημοσιευτεί:

στα περιοδικά Φιλμ, Οθόνη, Fix Karre, Σινεμά, Αναλόγιο, Αινίγματα του Σύμπαντος, Ένα, Και, Max, Βιβλίο και Media, Αντί και Τέταρτο,
στις εφημερίδες Καθημερινή και Εξόρμηση,
σε ειδικές εκδόσεις του Φεστιβάλ της Μπολόνια («Ο πειραματικός κινηματογράφος στην Ελλάδα» και «Tο κινούμενο σχέδιο στην Ελλάδα»), του Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης (Γκρέγκορυ Μαρκόπουλος), του Φεστιβάλ της Δράμας (Οι ταινίες μικρού μήκους), της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας Στούντιο (1916-1986: Μια συλλογή ταινιών, 1988) και του Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.

V. Κοινωνική δραστηριότητα

Είναι τακτικό μέλος της Ακαδημίας Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου.

Είναι τακτικό μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου. Στην ΠΕΚΚ είχε διατελέσει μέλος του Δ.Σ. την τριετία 1987-89 και τη διετία 2009-11, και Γενικός Γραμματέας της τις διετίες 1993-94 και 1997-98.

Είναι τακτικό μέλος της Αθηναϊκής Λέσχης Επιστημονικής Φαντασίας και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της, στο οποίο κατέχει τη θέση του Γενικού Γραμματέα.

Είναι μέλος της Επιτροπής Αξιολόγησης Καταλληλότητας Κινηματογραφικών Έργων του Υπουργείου Πολιτισμού & Τουρισμού.

Έχει κατ’ επανάληψη διατελέσει μέλος της Γενικής Συνέλευσης του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.

Έχει διατελέσει Σύμβουλος επί κινηματογραφικών θεμάτων του Κέντρου Ελληνικού Ντοκιμαντέρ, που διοργάνωνε το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καλαμάτας.

Έχει διατελέσει μέλος των:
• Γνωμοδοτικού Συμβουλίου Κινηματογραφίας του Υπουργείου Πολιτισμού.
• Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.
• κριτικής επιτροπής των Κρατικών Βραβείων Κινηματογράφου.
• κριτικής επιτροπής του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας.
• κριτικής επιτροπής του SFF-Rated Athens (Φεστιβάλ Ταινιών Επιστημονικής Φαντασίας και Φαντασίας της Αθήνας).
• κριτικής επιτροπής του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ για ΑΜΕΑ.
• προκριματικής επιτροπής του Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης.
• προκριματικής επιτροπής του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας.