ShareThis

EDITORIAL ΜΑΙΟΣ 2010

Καταστατικές αλλαγές στην ΕΣΕ



Η Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος έκλεισε 21 χρόνια δημιουργικής ζωής και αδιάλειπτης παρουσίας στον κινηματογραφικό και τηλεοπτικό χώρο.
Στο διάστημα αυτό προσπαθεί, με όσες δυνάμεις διαθέτει, να φέρει εις πέρας τη διττή αποστολή της: την προστασία και ανάδειξη του πνευματικού έργου των σεναριογράφων και την υπεράσπιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων τους.

Ωστόσο ένας ζωντανός οργανισμός, όπως είναι η ΕΣΕ, προκειμένου να μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει, χρειάζεται να ανανεώνεται και να προσαρμόζεται στο διαρκώς μεταβαλλόμενο οπτικοακουστικό περιβάλλον.

Για να επιτευχθεί αυτό απαιτείται η ανανέωση και διεύρυνση του σωματείου μας με την εγγραφή νέων μελών. Χρειάζεται να εμπλουτισθεί η ΕΣΕ με «νέο αίμα» και «νέες ιδέες».

Ο προβληματισμός αυτός οδήγησε το ΔΣ της Ένωσης να προτείνει στην Γενική Συνέλευση της ΕΣΕ την τροποποίηση του καταστατικού και συγκεκριμένα των άρθρων 6 και 7, που προβλέπουν τους όρους εισδοχής μελών στο σωματείο. Τροποποιήσεις που υπαγορεύονται και από τις σημερινές συνθήκες, στην ψηφιακή εποχή, με την εμφάνιση νέων μορφών συγγραφής σεναρίου, νέων μορφών απασχόλησης και άρα νέων αναγκών συνδικαλιστικής δράσης και αντιμετώπισης της ιδιότητας του σεναριογράφου ως δημιουργού.

Η Γενική Συνέλευση της 21ης Μαρτίου 2010 ενέκρινε, λοιπόν, τις παρακάτω καταστατικές αλλαγές:

Α) στο άρθρο 6 του καταστατικού «ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΙΣΔΟΧΗΣ ΤΑΚΤΙΚΟΥ ΜΕΛΟΥΣ»

«Οι επαγγελματικές προϋποθέσεις για να γίνει κάποιος τακτικό μέλος του Σωματείου είναι η αποδεδειγμένη άσκηση του επαγγέλματος του σεναριογράφου και συγκεκριμένα η συνδρομή μίας τουλάχιστον από τις παρακάτω προϋποθέσεις:

α. Να έχει γράψει σενάριο για μία (1) τουλάχιστον ταινία μυθοπλασίας μεγάλου μήκους της οποίας το σενάριο υπογράφει μόνος ή δύο (2) τουλάχιστον ταινίες μυθοπλασίας μεγάλου μήκους των οποίων το σενάριο συνυπογράφει με άλλον ή άλλους και οι οποίες να έχουν προβληθεί σε κινηματογραφική αίθουσα ή σε διεθνές αναγνωρισμένο φεστιβάλ. Περιλαμβάνονται οι ταινίες κινουμένων σχεδίων και animation.

β. Να έχει γράψει ή συγγράψει το σενάριο τουλάχιστον δεκατριών (13) τηλεοπτικών επεισοδίων μυθοπλασίας σε σειρά συνεχούς εξέλιξης (σίριαλ) ή τουλάχιστον οκτώ (8) αυτοτελών επεισοδίων μυθοπλασίας σε τηλεοπτική σειρά με αυτοτελείς ιστορίες ("anthology") ή τουλάχιστον σαράντα (40) τηλεοπτικών επεισοδίων σε καθημερινή σειρά ως διαλογίστας (πρωτότυπο ή προσαρμογή ξένου τηλεοπτικού προϊόντος)ή τουλάχιστον είκοσι (20) εβδομαδιαίων τηλεοπτικών επεισοδίων μυθοπλασίας σε σειρά προσαρμογής ξένου τηλεοπτικού προϊόντος ή τουλάχιστον σε είκοσι (20) τηλεοπτικές εκπομπές με δραματοποιημένα σκετς, σατιρικά επεισόδια επιθεωρησιακού τύπου κ.ό.κ., που έχουν προβληθεί σε κρατικό ή ιδιωτικό τηλεοπτικό σταθμό πανελλήνιας εμβέλειας, εξαιρουμένων ρητώς δημοσιογραφικών εκπομπών με δραματοποιημένα στιγμιότυπα και πάσης φύσεως "reality shows".

γ. Nα έχει γράψει ή συγγράψει το σενάριο τεσσάρων (4) τουλάχιστον τηλεταινιών που έχουν προβληθεί σε κρατικό ή ιδιωτικό τηλεοπτικό σταθμό πανελλήνιας εμβέλειας. Τηλεταινία θεωρείται αυτοτελές προϊόν μυθοπλασίας άνω των εξήντα δύο (62) πρώτων λεπτών. Εξαιρούνται οι συρραφές τηλεοπτικών επεισοδίων.

δ. Να έχει γράψει ή συγγράψει το σενάριο δύο (2) τουλάχιστον ταινιών τεκμηρίωσης - ντοκιμαντέρ, ελαχίστης διάρκειας τουλάχιστον εβδομήντα (70) λεπτών, που έχουν προβληθεί σε κινηματογραφική αίθουσα ή σε κρατικό ή ιδιωτικό τηλεοπτικό σταθμό πανελλήνιας εμβέλειας ή αναγνωρισμένο φεστιβάλ. .

ε. Να έχει γράψει ή συγγράψει το σενάριο τηλεοπτικών ντοκιμαντέρ συνολικής διάρκειας έξι (6) τουλάχιστον ωρών, που έχουν προβληθεί σε κρατικό ή ιδιωτικό τηλεοπτικό σταθμό πανελλήνιας εμβέλειας ή αναγνωρισμένο φεστιβάλ, με προϋπόθεση να μην έχουν ρεπορταζιακό χαρακτήρα .

στ. Να έχει γράψει ή συγγράψει το σενάριο δύο (2) τουλάχιστον ταινιών μυθοπλασίας μικρού μήκους ως αποκλειστικός σεναριογράφος ή τέσσερεις (4) αν συνυπογράφει το σενάριο με άλλους, ρητώς εξαιρουμένων των διαφημιστικών ταινιών, που έχουν προβληθεί σε κινηματογραφική αίθουσα ή σε κρατικό ή ιδιωτικό τηλεοπτικό σταθμό πανελλήνιας εμβέλειας ή σε αναγνωρισμένο φεστιβάλ της Ελλάδας ή της αλλοδαπής.

ζ. Να έχει γράψει ή συγγράψει το σενάριο δύο (2) τουλάχιστον ψηφιακών παιχνιδιών (video games) με στοιχεία δραματουργίας (πχ. Adventure, Role Playing κ.ό.κ.), τα οποία έχουν εμπορική διανομή στην ελεύθερη αγορά του οπτικοακουστικού, με προσκόμιση των νόμιμων σχετικών αποδείξεων. {νέο}

η. Να έχει γράψει ή συγγράψει το σενάρια επεισοδίων μυθοπλασίας αποκλειστικώς για διαδικτυακή εκμετάλλευση (websides) συνολικής διάρκειας έξι (6) τουλάχιστον ωρών, με προσκόμιση των νόμιμων αποδείξεων αμοιβής του σεναριογράφου.

2. Εάν ο αιτών έχει την διπλή ιδιότητα του σεναριογράφου και του σκηνοθέτη, για να αποκτήσει την ιδιότητα του τακτικού μέλους του Σωματείου πρέπει να συντρέχει μία τουλάχιστον προϋπόθεση (στοιχεία α. έως η.) της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου και η προϋπόθεση ότι το σενάριο που έχει ο ίδιος γράψει ή συγγράψει, να έχει σκηνοθετηθεί από άλλον σκηνοθέτη.

3. Θεωρείται ότι κάποιος εκπληρώνει τις προϋποθέσεις εισδοχής στην 'Ενωση εάν συγκεντρώνει το ήμισυ των προϋποθέσεων δύο εκ των ανωτέρω κατηγοριών».

 

Β) Στο άρθρο 7 «ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΙΣΔΟΧΗΣ ΔΟΚΙΜΟΥ ΜΕΛΟΥΣ»

 

«Την ιδιότητα του δόκιμου μέλους του Σωματείου μπορεί να αποκτήσει οποιοσδήποτε σεναριογράφος δεν έχει τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο άρθρο 6 του παρόντος Καταστατικού, αλλά έχει τουλάχιστον γράψει το σενάριο» μίας (1) τουλάχιστον ταινίας μυθοπλασίας μεγάλου μήκους, τεσσάρων (4) τουλάχιστων τηλεοπτικών επεισοδίων μυθοπλασίας οιουδήποτε είδους, ή μίας (1) τουλάχιστον τηλεταινίας, ή μίας (1) τουλάχιστον ταινίας τεκμηρίωσης-ντοκιμαντέρ ή τηλεοπτικών ντοκιμαντέρ συνολικής διάρκειας τριών (3) ωρών, ή μίας (1) τουλάχιστον ταινίας μυθοπλασίας μικρού μήκους ή ενός (1) τουλάχιστον ψηφιακού παιχνιδιού με δραματουργικά στοιχεία ή δέκα (10) τουλάχιστον επεισοδίων μυθοπλασίας αποκλειστικώς για διαδικτυακή εκμετάλλευση.

2. Εάν ο αιτών έχει την διπλή ιδιότητα του σεναριογράφου και του σκηνοθέτη, για να αποκτήσει την ιδιότητα του δόκιμου μέλους του Σωματείου πρέπει να συντρέχει μία τουλάχιστον προϋπόθεση της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου και η προϋπόθεση ότι το σενάριο που έχει ο ίδιος γράψει ή συγγράψει, να έχει σκηνοθετηθεί από άλλον σκηνοθέτη».





CLUB