Σίριαλ στο Ίντερνετ και θέατρο στο σινεμά
Ο Κέβιν Σπέισι πρωταγωνιστεί στη νέα σειρά 13 επεισοδίων, η οποία θα προβάλλεται κατ' αποκλειστικότητα στο Ίντερνετ.
Κερδίζει έδαφος το Διαδίκτυο όχι μόνο στην ενημέρωση, αλλά και στην ψυχαγωγία.
* Της ΕΥΑΝΝΑΣ ΒΕΝΑΡΔΟΥ
Νέα ήθη, νέες εποχές, νέοι τρόποι θέασης και ψυχαγωγίας.
Μέχρι σήμερα είχαμε συνηθίσει να βλέπουμε σταρ του διαμετρήματος ενός Κέβιν Σπέισι στη μεγάλη οθόνη ή στις μεγαλύτερες σκηνές του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης. Αντε και σε κάτι γκράντε στην τηλεόραση. Πάντως όχι στο Ιντερνετ.
Ε, λοιπόν, το τοπίο αλλάζει άρδην. Οπως διαβάσαμε στους «Times», ο Σπέισι πρωταγωνιστεί σε μια νέα πανάκριβη σειρά 13 επεισοδίων, με τίτλο «House of cards», η οποία θα προβάλλεται κατ' αποκλειστικότητα στο Ιντερνετ! Το αμερικανικό αυτό ριμέικ ενός δημοφιλούς πολιτικού δράματος του BBC της δεκαετίας του '90, το οποίο υπογράφει ο σπουδαίος Αμερικανός σκηνοθέτης Ντέιβιντ Φίντσερ («Fight Club», «The Social Network»), θα κάνει (ταυτόχρονη, παγκόσμια) πρεμιέρα εντός της εβδομάδας στο Διαδίκτυο, μέσω της υπηρεσίας Netflix. Ο Σπέισι παίζει έναν ανήθικο γερουσιαστή και η Ρόμπιν Ράιτ τη σύζυγό του. Οι θεατές θα μπορούν να παρακολουθήσουν και τα 13 επεισόδια μαζί, χωρίς να περιμένουν. Πώς είναι όταν παίρνουμε όλα τα επεισόδια του «Sex and the city» σε DVD box και τα βλέπουμε όποτε θέλουμε; Ε, κάπως έτσι, αλλά στο Ιντερνετ. Το Netflix είναι μια υπηρεσία που δίνει τη δυνατότητα στους θεατές να παρακολουθούν ταινίες και προγράμματα μέσω Διαδικτύου. Πάνω από 1 εκατομμύριο Βρετανοί έχουν γίνει συνδρομητές του από πέρυσι έναντι χαμηλού μηνιαίου αντιτίμου.
Πρεμιέρες σε smartphone
Είναι γεγονός: ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι επιλέγουν πλέον να βλέπουν προγράμματα σε smartphone, tablet ή στον κομπιούτερ τους. Σύμφωνα με έρευνες, το 15% των Βρετανών παρακολουθούν πλέον τηλεόραση μέσω Ιντερνετ. Η μεγαλύτερη αύξηση έχει σημειωθεί στις ηλικίες 15-34. Ετσι, οι μεγάλες εταιρείες δεν επενδύουν πια χρήματα μόνο για νέες εφαρμογές, αλλά και για να αγοράσουν τα δικαιώματα για online προγράμματα εμπορικών προδιαγραφών. Ακόμα και για να χρηματοδοτήσουν την παραγωγή τους.
Δεν είναι τυχαίο ότι η «Ελευθεροτυπία» επενδύει στη mobile εφαρμογή CLIC2C: από τις 2/2, μάλιστα, παρουσιάζει το πρώτο διαδραστικό τηλεοπτικό σατιρικό δελτίο ειδήσεων με τον Γιώργο Μητσικώστα, με νέα επεισόδια κάθε Τετάρτη και Σάββατο, το «Μήτσι Click». Αρκεί να σκανάρετε με το κινητό σας τη φωτογραφία από τις σελίδες της εφημερίδας. Η άλλη νέα τάση των καιρών λέγεται «event cinema». Τι σημαίνει αυτό; Πως πάω σινεμά όχι για να δω κάποια ταινία, αλλά για να παρακολουθήσω μια σπουδαία παράσταση θεάτρου, όπερας ή κάποιου μπαλέτου. Και μάλιστα ζωντανά! Εξυπακούεται πως κι εδώ απαιτείται ειδική τεχνολογία. Πρόκειται για τη νέα τάση στη Μ. Βρετανία, που σιγά σιγά αρχίζει να γίνεται trend και στην Ελλάδα.
Τις τελευταίες εβδομάδες, σύμφωνα με την «Independent», δεκάδες χιλιάδες Βρετανών έχουν παρακολουθήσει στις κινηματογραφικές αίθουσες τέτοιες ζωντανές αναμεταδόσεις. Το αποτέλεσμα εκπλήσσει: η όπερα «La Boheme» έβαλε κάτω στο box office τον μαφιόζο Σον Πεν στο «Gangster Squad». Και ο «Καρυοθραύστης», τον περασμένο μήνα, άφησε πίσω, καταϊδρωμένο, τον νέο «Τζέιμς Μποντ»!
Τα τελευταία τρία χρόνια ο αριθμός των βρετανικών κινηματογραφικών αιθουσών που «παίζουν» μπαλέτο, όπερα και θέατρο έχει εκτοξευθεί στις 250 (από 100 περίπου που ήταν). Οι κινηματογράφοι αφουγκράστηκαν την αυξημένη ζήτηση για κάτι εναλλακτικό των μεγάλων κινηματογραφικών μπλοκμπάστερ. Πόσω μάλλον όταν μπορούν να ζητήσουν περίπου το διπλό εισιτήριο (15 λίρες κατά μέσο όρο)! Σύμφωνα με αναλυτές, έως το 2015 δύο εκατομμύρια Βρετανοί θα πηγαίνουν ετησίως στα σινεμά για να παρακολουθούν τέτοιου είδους θεάματα - δηλαδή οι διπλάσιοι σε σχέση με σήμερα. Μέχρι το τέλος της δεκαετίας υπολογίζεται πως 1 στα 20 εισιτήρια θα πωλείται για το «event cinema», που περιλαμβάνει βέβαια και ποπ συναυλίες ή αθλητικές διοργανώσεις. Ωστόσο όλα δείχνουν πως το προβάδισμα θα το έχουν τα πολιτιστικά θεάματα.
Διόλου άσχημα. Πόσοι από εμάς μπορούμε να πάμε στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου για να παρακολουθήσουμε μια φημισμένη παράσταση; Οταν δεν πάει ο Μωάμεθ στο βουνό, πάει το βουνό στον Μωάμεθ. Μέσω δορυφόρου. Και πολύ πιο οικονομικά...
Αλλά και στην Ελλάδα η πρακτική αυτή αρχίζει να κερδίζει έδαφος. Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, ήδη από τον Φεβρουάριο του 2011, μεταδίδει κατ' αποκλειστικότητα τις παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου της Βρετανίας. Σε κατάμεστες αίθουσες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα, ο «Βασιλιάς Λιρ», με την εισαγωγή του Τζουντ Λο, και ο «Φράνκενσταϊν», με την υπογραφή του Ντάνι Μπόιλ, την οποία προλόγισε η ανιψιά του Φρόιντ, Εμα Φρόιντ. Η συνεργασία συνεχίζεται και φέτος με έξι παραγωγές. Στις 7/2 θα παρακαλουθήσουμε τη φαρσοκωμωδία «Ο δικαστής», με τον Τζον Λίτγκοου, ενώ έπεται το «People» του Αλαν Μπένετ, το «This House» και άλλα.
Το «event cinema»
Στο Μέγαρο, αλλά και σε άλλα κινηματοθέατρα της Ελλάδας, μεταδίδονται όμως, εδώ και κάμποσο καιρό, και οι παραστάσεις της Μετροπόλιταν Οπερα της Νέας Υόρκης. Η μετάδοση γίνεται σε συνεργασία με τον ΑΝΤ1, απευθείας από δορυφόρο, σε HD. Επονται στις 17/2 ο «Ριγκολέτο» του Βέρντι και στις 2/3 ο «Πάρσιφαλ» του Βάγκνερ.
Η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών δεν παρουσιάζει στο χώρο της ζωντανές αναμεταδόσεις μεγάλων events, ωστόσο όποιος θέλει μπορεί να παρακολουθήσει σε live streaming ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις της ενότητας «Λέξεις και Σκέψεις». Ετσι, με ένα κλικ στο site τους παρακολουθήσαμε κι εμείς την ενδιαφέρουσα συζήτηση με τον Κώστα Γαβρά, σαν να ήμασταν εκεί.
Στα «Village», πέρυσι, αναμεταδόθηκε ζωντανά σε 3D ο τελικός του Ρολάν Γκαρός από το Παρίσι, με μεγάλη προσέλευση, όμως το σινεμά που τελευταία δίνει μεγάλη έμφαση στις εναλλακτικές αυτές προβολές είναι ο «Δαναός». Τον Ιούλιο του 2011, επενδύοντας στον πλέον εξελιγμένο τεχνολογικό εξοπλισμό, ο «Δαναός» πρόβαλε για πρώτη φορά στην Ελλάδα μία απευθείας μετάδοση σε 3D: τους ημιτελικούς και τελικούς του τουρνουά τένις του Γουίμπλετον. Στη συνέχεια εγκαινίασε την ενότητα LIVE OPERA NIGHTS: σε συνεργασία με το Classical Radio παρουσιάζει στο αθηναϊκό κοινό απευθείας μουσικές μεταδόσεις από τα μεγαλύτερα θέατρα της Ευρώπης (Οπερα του Παρισιού, Σκάλα του Μιλάνου, κ.ά.).
Ετσι, στις 13/2 (9 μ.μ.) ο «Δαναός» θα μεταμορφωθεί σε... Σκάλα του Μιλάνου: οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το «Ναμπούκο» του Βέρντι σε ζωντανή μετάδοση από το φημισμένο θέατρο.
«Μα καλά, θα δούμε θέατρο σαν σινεμά;» είναι μια εύλογη απορία πολλών δύσπιστων θεατών. Κι όμως, όπως μας εξήγησαν από το Μέγαρο, δεν πρόκειται απλώς για μια άχαρη, συμβατική βιντεοσκόπηση. Ειδικά στην περίπτωση των Αγγλων, η κινηματογράφηση της παράστασης είαν «ψαγμένη» και συχνά γίνεται από τον ίδιο τον σκηνοθέτη της. Η δε αίσθηση που αποκομίζεις είναι πως είσαι (σχεδόν) εκεί, αφού η κάμερα παρακολουθεί ακόμα και την άφιξη του κοινού...
Η τεχνολογία στην υπηρεσία της τέχνης, της ψυχαγωγίας και της ενημέρωσης. Γιατί όχι;
Πηγή άρθρου: Σίριαλ στο Ίντερνετ και θέατρο στο σινεμά (enet.gr)