ShareThis

66ο Φεστιβάλ Καννών: Χρυσός Φοίνικας στην «Ζωή της Αντέλ»

Θριαμβεύτρια η τολμηρή ταινία του Αμπντελατίφ Κεσίς με την ελληνικής καταγωγής Αντέλ Εξαρχόπουλος - Βραβείο ανδρικής ερμηνείας στον Μπρους Ντερν για την «Νεμπράσκα» του ελληνικής καταγωγής Αλεξάντερ Πέιν.


Ηταν σχεδόν βέβαιο ότι θα γίνει και εν τέλει επισημοποιήθηκε. Η «Ζωή της Αντέλ, κεφάλαιο 1 και 2» («La vie d’ Adele , Chapitre 1, 2») του Αμπντελατίφ Κεσίς, το απόλυτο φαβορί για τον Χρυσό Φοίνικα κέρδισε τελικά το βραβείο, το βράδυ της Κυριακής 26 Μαΐου.

Ο γαλλοτυνήσιος διανοούμενος σκηνοθέτης που αποθεώθηκε, διεισδύει βαθιά στον ψυχισμό μιας γαλλίδας έφηβης ενώ προσπαθεί να διαχειριστεί την ομοφυλοφιλία της. Δικαιωματικά είναι ο μεγάλος θριαμβευτής του 66ου φεστιβάλ των Κανών στην κριτική επιτροπή του οποίου πρόεδρος ήταν ο αμερικανός σκηνοθέτης Στίβεν Σπίλμπεργκ.

Η τρίωρη ταινία του Κεσίς ήταν μια από τις πλέον συζητημένες της εφετινής διοργάνωσης, ενώ με την τρομερή αμεσότητα στην ερμηνεία της, η μόλις 19χρονη Αντέλ Εξαρχόπουλος που πρωταγωνιστεί ήταν ένα από τα νέα πρόσωπα που ξεχώρισαν.

Ωστόσο, το βραβείο ερμηνείας δεν δόθηκε στην ελληνικής καταγωγής γαλλίδα αλλά στην συμπατριώτισσά της γαλλίδα Μπερενίς Μπεζό, πρωταγωνίστρια της ταινίας «Το παρελθόν» του Ασγκάρ Φαραντί, επίσης μια από ταινία που δεν μπορούσε να λείψει από τα βραβεία.

Στους άντρες φαβορί ήταν ο Μάικλ Ντάγκλας που υποδύθηκε τον ομοφυλόφιλο πιανίστα Λιμπεράτσε στην δραματική ταινία του Στίβεν Σόντερμπεργκ «Behind the Candelabra». Το βραβείο όμως απέσπασε τελικά ένας άλλος γηραιός ηθοποιός, ο Μπρους Ντερν, πρωταγωνιστής της «Νεμπράσκα». Η ταινία του ελληνικής καταγωγής Αλεξάντερ Πέιν ανήκε επίσης στις όμορφες στιγμές της 66ης διοργάνωσης. Ο Πέιν παρέλαβε εκ μέρους του Ντερν το βραβείο.

Μια ακόμη αμερικανική παρουσία στα βραβεία του 66ου φεστιβάλ ήταν των αδελφών Τζόελ και Ιθαν Κόεν. Για το «Inside Llewyn Davis», μια βουτιά στην φολκ σκηνή των αρχών της δεκαετίας του 1960, τα δαιμόνια αδέλφια κέρδισαν το μεγάλο βραβείο της επιτροπής. Το βραβείο σκηνοθεσίας δόθηκε στον μεξικάνο Αμάτ Εσκαλάντε για το «Heli», ένα από τα πιο βάρβαρα φιλμ της εφετινής διοργάνωσης, χάιλαϊτ του οποίου είναι η σκηνή όπου καίγονται τα γεννητικά όργανα ενός ανθρώπου.

Όπως το ΒΗΜΑ είχε επισημάνει από την αρχή της διοργάνωσης, ο παράγοντας Ασία δεν επρόκειτο να μείνει ρκτός βραβείων. Οντως η ημισουρεαλιστική κινέζικη ταινία «Ένα άγγιγμα αμαρτίας» (A touch of sin) του Ζια Ζανγκέ κέρδισε το βραβείο σεναρίου, ενώ το γιαπωνέζικο οικογενειακό δράμα «Like father like son» του Χιροκάζου Κόρε Εντα έφυγε με το βραβείο της επιτροπής.

Εκτός βραβείων έμεινε τόσο η «Σπουδαία ζωή» του ιταλού Πάολο Σορεντίνο, όσο και οι ταινίες «Only lovers left alive» του Τζιμ Τζάρμους και «La venus a la fourrure» του Ρόμαν Πολάνσκι.





Τα βραβεία του 66ου φεστιβάλ Κανών

Χρυσός Φοίνικας
«La vie d’ Adele , Chapitre 1, 2» (Γαλλία, Αμπντελατίφ Κεσίς)

Μεγάλο βραβείο της επιτροπής
«Inside Llewyn Davis» (ΗΠΑ, Τζόελ και Ιθαν Κόεν)

Βραβείο της επιτροπής
«Like father, like son» (Ιαπωνία, Χιροκάζου Κόρε Εντα)

Βραβείο σκηνοθεσίας
Αμάτ Εσκαλάντε («Heli», Μεξικό)

Βραβείο ανδρικής ερμηνείας
Μπρους Ντερν («Νεμπράσκα», ΗΠΑ)

Βραβείο γυναικείας ερμηνείας
Μπερενίς Μπεζό («Το παρελθόν», Γαλλία)

Βραβείο σεναρίου
«A touch of sin» (Ζία Ζανγκέ, Κίνα)

Στο πρόγραμμα «Ένα κάποιο βλέμμα» το πρώτο βραβείο κέρδισε η ταινία «The missing picture» του καμποτζιανού σκηνοθέτη Ρίτι Παν, ενώ το βραβείο Camera d’or (πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη) δόθηκε στην ταινία «Ilo Ilo» του Αντονι Τσεν που προβλήθηκε στο 15θήμερο σκηνοθετών.




 


Πηγή: ΤΟ ΒΗΜΑ Νέο παράθυρο





CLUB