en

Ο «Βασιλιάς» στον θρόνο του


Του Δηµήτρη Δανίκα

 


Ολα ήταν αναµενόµενα και προαναγγελµένα. Και από τις ελάχιστες φορές δίκαια. Τα αµερικανικά Οσκαρ έγιναν αποκλειστικά βρετανική υπόθεση. Αριθµητικά, οι δύο µονοµάχοι ήρθαν ισόπαλοι 4-4.


Ποιοτικά, ο νεώτερος, ο 39χρονος Τοµ Χούπερ και «Ο λόγος του βασιλιά»κατατρόπωσε τονεπίσης βρετανό 41χρονο Κρίστοφερ Νόλαν του «Inception». Τα τέσσερα Οσκαρ του «Βασιλιά» είναι πρώτης σειράς: Καλύτερης ταινίας, Αανδρικούρόλου στον Κόλιν Φερθ, σκηνοθεσίαςστον Τοµ Χούπερ και πρωτότυπουσεναρίου στον βετεράνο 73χρονο Ντέιβιντ Σάιντλερ. Τα τέσσερα Οσκαρ του «Inception» όλα τεχνικά: Φωτογραφίας, ήχου, ηχητικού µιξάζ, οπτικών εφέ.

 

Από εκεί και πέρα αναµενόµενος ήταν ο θρίαµβος της 30χρονης «µπαλαρίνας» Νάταλι Πόρτµαν του «Μαύρου Κύκνου». Των δύο δεύτερων ρόλων, του επίσης βρετανού και 37χρονου Κρίστιαν Μπέιλ και της 50χρονης Μελίσα Λίο από το «Fighter». Του «Toy story 3», ακόµα και του Οσκαρ καλύτερου ντοκιµαντέρ στο φλύαρο «Inside Job»που αποκαλύπτει τη σχεδόν οργανωµένη και προσχεδιασµένη οικονοµική κρίση του 2008. Και, τέλος, ψυχραιµία. Τα Οσκαρ και το Red Carpet για την επικαιρότητα, την γκλαµουριά, τα πάρτικαι την Chopard. Αλάνθαστος κριτής είναι µόνο ο χρόνος και η αντοχή κάθε ταινίας. Γιατί στο τέλος καλύτερη ταινία µπορεί να αποδειχτεί η περιθωριακή «Στην καρδιά του χειµώνα»!

 

Το τέλος του ονείρου

 

Η µικρήανίαµε το «Haenen»της 51χρονης Σουζάνα Μπίερ που κέρδισε το Οσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης παραγωγής, τελείωσε τοελληνικό όνειρο του «Κυνόδοντα» και του Γιώργου Λάνθιµου. Με τέσσερις παρατηρήσεις: Και εκεί που έφτασε θρίαµβος ήταν.Η πρώτη. Η ταινία της Μπίερ που θα προβάλλεται από τις 24 Μαρτίου στις αθηναϊκές οθόνες µε τον τίτλο «Ισως αύριο», η πιο συµβατική επιλογή από τις υπόλοιπες τέσσερις υποψήφιες. Ηδεύτερη. Το «Biutiful» του Μεξικανού Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιάριτου σαφώς υπερτερούσε και στοεπίπεδο της σκηνοθεσίας αλλά και της ερµηνείας από τον Χαβιέ Μπαρδέµ στην καλύτερή του στιγµή. Η τρίτη. Και τέλος, για να τα λέµε όλα, ο «Κυνόδοντας», παραγωγής 2009, είναι πιστό αντίγραφοτης µεξικανικής ιστορίας «Ο πύργος της αγνότητας» (El Castillo De La Pureza), παραγωγής 1973 µε σκηνοθέτη τον Αρτούρο Ριπστάιν. Απότην Πέµπτη στις αθηναϊκές αίθουσες για του λόγουτο αληθές. ∆υστυχώς, αν και ενθουσιώδης οπαδός του «Κυνόδοντα», µεγάλο το φάουλ από τον Λάνθιµο. Οχι επειδή σκηνοθέτησε ριµέικ. Καθόλου.

 

Επειδή δεν το λέει!

 


Πηγή: ΤΑ ΝΕΑ / 1η Μαρτίου 2011





Εγγραφή στο Newsletter


Επικοινωνία
  • Διεύθυνση Έδρας:
    Ίωνος Δραγούμη 14,
    Αθήνα 115 28
  • Email:
    info@senariografoi.gr
Info
Χρήσιμα
Σενάρια

© 2004-2021 Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος