O Πρόεδρος της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος Αλέξανδρος Κακαβάς στην otavoice.gr: «Καθήκον να προσφέρουμε σε κάθε πολίτη της Ελλάδος τη δυνατότητα να εκφράσει τους προβληματισμούς του»
Δημοσίευμα του otavoice.gr παρουσιάζει το έργο της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος και την πιο πρόσφατη πρωτοβουλία της, τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Συγγραφής και Ερμηνείας Πρωτότυπου Μονολόγου Επί Σκηνής.
Πιο συγκεκριμένα το δημοσίευμα αναφέρει:
Οι σεναριογράφοι είναι οι «αφανείς ήρωες» της οπτικοακουστικής παραγωγής, αν και η δουλειά τους αποτελεί θεμέλιο για κάθε είδους θεάματος που απολαμβάνουμε καθημερινά επί σκηνής, οθόνης ή διαδικτύου.
Και όμως, αυτοί οι άνθρωποι έχουν έναν φορέα – και μάλιστα πολύ δυναμικό. Πρόκειται για την Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος, το μόνο συλλογικό όργανο του κλάδου, που χάρις σε συνεχείς και ποικίλες δραστηριότητες, ακόμα και υπό δύσκολες συγκυρίες, όχι μόνο προασπίζεται τα δικαιώματα των σεναριογράφων, αλλά προσφέρει την ευκαιρία στην κοινωνία για συμμετοχή σε υψηλού επιπέδου πολιτιστικές δραστηριότητες.
Από το μακρινό 1989, όταν η Ένωση ιδρύθηκε με πρωτοβουλία 18 κορυφαίων επαγγελματιών του χώρου, μέχρι και σήμερα, η οπτικοακουστική αγορά στη χώρα μας δεν έχει ζήσει πολλές στιγμές δόξας και οικονομικής ευμάρειας, κυρίως λόγω των τραγικών συνεπειών που επέφερε στον χώρο η έλλειψη σαφούς και σοβαρής πολιτιστικής πολιτικής, η πολυετής οικονομική κρίση και πρόσφατα η πανδημία. Εκείνο, όμως, που έμεινε σταθερό, ήταν το ακούραστο μεράκι των ανθρώπων της Ένωσης να αφήσουν ισχυρό το δημιουργικό στίγμα τους στο πολιτιστικό γίγνεσθαι.
Στα τριάντα και πλέον χρόνια της ευδόκιμης δράσης της, η Ένωση είχε τη χαρά να δεχτεί στους κόλπους της εκατοντάδες σεναριογράφους – παλιούς και νέους, καταξιωμένους και πρωτοεμφανιζόμενους – μεταξύ των οποίων και σπουδαίες μορφές του χώρου, που σημάδεψαν με την οπτικοακουστική και θεατρική δημιουργία τους τον πολιτισμό της σύγχρονης Ελλάδας. Την τελευταία δεκαετία, παρά τις δοκιμασίες που αντιμετώπισε η χώρα, η Ένωση δεν περιχαρακώθηκε, τουναντίον απευθύνθηκε, ακόμα περισσότερο, στο ευρύ κοινό, ανά την επικράτεια, προσφέροντας πληθώρα πολιτιστικών δραστηριοτήτων, όπως διαγωνισμούς συγγραφής σεναρίων, στίχων και θεατρικών έργων, εργαστήρια και σεμινάρια συγγραφής σεναρίου, εκδόσεις βιβλίων, παραγωγές ντοκιμαντέρ, μελοποιήσεις στίχων κ.ά.
Πιο πρόσφατη πρωτοβουλία της, ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Συγγραφής και Ερμηνείας Πρωτότυπου Μονολόγου Επί Σκηνής, που διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, της Περιφέρειας Αττικής και της Unesco, με την υποστήριξη της «Τέχνης Πολιτεία-Λόφος Κολωνού» και – το σημαντικότερο – με τη συμμετοχή 27 Δήμων από όλη την χώρα, που θα διοργανώσουν σε τοπικό επίπεδο προκριματικούς διαγωνισμούς, με τη συμμετοχή στις κριτικές επιτροπές σημαντικών δημιουργών και καλλιτεχνών που ζουν και εργάζονται στην επαρχία.
«Είναι καθήκον μας να προσφέρουμε σε κάθε πολίτη, σε όποιο μέρος της Ελλάδος και αν ζει, τη δυνατότητα να εκφράσει δημιουργικά τους προβληματισμούς και τις ιδέες του» τονίζει ο Αλέξανδρος Κακαβάς, σεναριογράφος, παραγωγός και σκηνοθέτης, πρόεδρος της Ένωσης Σεναριογράφων Ελλάδος από το 2012.
Άνθρωπος με μεγάλη δημιουργικότητα ο Αλέξανδρος Κακαβάς ανέλαβε και πάλι τα ηνία της Ένωσης στην κορύφωση της κρίσης, καταφέρνοντας όχι μόνο να την διατηρήσει ζωντανή, αλλά και να της δώσει την απαιτούμενη ώθηση ώστε να δηλώσει ένα ηχηρό «παρών» στα πολιτιστικά πράγματα της χώρας. «Στήριγμά μου όλα αυτά τα χρόνια υπήρξαν οι δεκάδες αξιόλογοι συνάδελφοι που μου εμπιστευθήκαν την Ένωση και δούλεψαν σκληρά μαζί μου για να πετύχουμε τους στόχους μας», δηλώνει χαρακτηριστικά.
Μακριά από συντεχνιακές πρακτικές, το κύριο μέλημα της Ένωσης ήταν και παραμένει η επαφή της κοινωνίας με το πολιτιστικό αγαθό, ιδίως με ό,τι αφορά στο θέαμα και τον λόγο: «Δεν νοείται οπτικοακουστική ή οποιαδήποτε πολιτιστική παραγωγή, που δεν επιδιώκει τη συμμετοχή του κοινού σε αυτή», δηλώνει με έμφαση ο Αλέξανδρος Κακαβάς και προσθέτει: «είναι βασικό να δώσουμε δημιουργικές διεξόδους μέσα από την τέχνη και παράλληλα να εκπαιδεύσουμε «έξυπνους» θεατές και όχι παθητικούς καταναλωτές θεαμάτων. Αυτός είναι ο βασικός άξονας των πρωτοβουλιών μας, με στόχο να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζει το Κράτος τη σύγχρονη τέχνη. Είναι ώρα να γράψουμε ένα πρωτότυπο, σύγχρονο, σενάριο του πολιτισμού στην Ελλάδα»
Ενημέρωση: 16-02-2022