Παντελώς απούσα η μυθοπλασία στην ελληνική τηλεόραση
Μπορεί να ξαναμπεί μπροστά και να δουλέψει η παραγωγή ελληνικών σειρών μυθοπλασίας, που έχει εξαφανιστεί από την τηλεόραση εδώ και τρία χρόνια;
Μπορεί να γυριστεί ελληνική σειρά με το μισό και παρακάτω κόστος απ' ό,τι μέχρι πρότινος -δηλαδή με 30-40.000 ευρώ; Πώς μπορούν οι ψηφιακές τεχνολογίες να χαμηλώσουν το κόστος παραγωγής;
Γιατί οι Τούρκοι τα έχουν καταφέρει τόσο καλά και όχι εμείς; Ακόμα περισσότερο, γιατί η Δανία, με τον ίδιο "γλωσσικό" περιορισμό παράγει σειρές δραματουργίας με επιτυχία σε όλο τον κόσμο και εμείς δεν μπορούμε; Σκοπεύει να αναλάβει η ΕΡΤ τον ρόλο της και να προωθήσει την παραγωγή οπτικοακουστικών έργων, δεδομένου ότι εδώ και 7 χρόνια δεν έχει περιλαβει στο πρόγραμμά της ούτε μία ελληνική σειρά;
Η ΕΡΤ σκοπεύει να χρηματοδοτήσει στο επόμενο διάστημα 3 μίνι σειρές και 10 τηλεταινίες, είπε η Πανδώρα Μουρίκη, διευθύντρια προγράμματος της ΕΡΤ, στην εκδήλωση που οργάνωσε την Πέμπτη η Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος στην αίθουσα των εκδόσεων Γαβριηλίδη. Κεντρικό ερώτημα της εκδήλωσης που συντόνισε ο πρόεδρος της ΕΣΕ Ντίνος Γιώτης: "Γιατί δεν υπάρχει πια ελληνική μυθοπλασία στην ελληνική τηλεόραση".
Οι προσεγγίσεις, πολλές. Μία από τις προτάσεις που ακούστηκαν ήταν να επανέλθει στην ΕΡΤ το Θέατρο της Δευτέρας. Μια άλλη, πρόταση χρόνων της ΕΣΕ να θεσπιστεί ζώνη ελληνικής τηλεταινίας. Να ξεκινήσουν ακόμα και ραδιοφωνικές παραγωγές σειρών μυθοπλασίας. Η σεναριογράφος Άννα Χατζησοφιά ζήτησε η δημόσια τηλεόραση να έχει πρόγραμμα για όλα τα γούστα, διαχωρίζοντας είτε κανάλια είτε ζώνες προγράμματος. "Δεν γίνεται όμως να κάνεις ζάπινγκ και να παίζουν ταυτόχρονα και τα τρία κανάλια της ΕΡΤ ποδόσφαιρο και μπάσκετ αγνοώντας τους μη άρρενες, τους ηλικιωμένους και τους μη φιλάθλους τηλεθεατές".
Τα κανάλια δεν ρισκάρουν, όχι πλέον γιατί φοβούνται τόσο την αποτυχία, αλλά γιατί δεν γνωρίζουν αν θα καταφέρουν να ανταποκριθούν στις πληρωμές. "Για να υπάρξει επιτυχία και πολύ περισσότερο καινοτομία, χρειάζεται κάποιο ρίσκο. Και εάν οι τηλεοπτικοί σταθμοί επιμείνουν στις φθηνές επιλογές των ξένων σειρών, talk show και μαγειρικής, θα καταρρεύσουν γιατί θα τα καταπιούν τα νέα μέσα, όπως το διαδίκτυο" είπε στην παρέμβασή του ο σεναριογράφος Γιάννης Μαρούδας.
Στο ίδιο μοτίβο και ο σκηνοθέτης και παραγωγός Μανούσος Μανουσάκης σημείωσε ότι οι τηλεοπτικοί σταθμοί θα οδηγηθούν στην κατάρρευση αν εξακολουθήσουν στην απραξία. "Μια ολόκληρη γενιά δεν έχει μάθει να ονειρεύεται στα ελληνικά" είπε.
Το κόστος παραγωγής μιας ελληνικής σειράς καλύπτεται στο πολλαπλάσιο συμπλήρωσε η Άννα Χατζησοφιά και αναφέρθηκε σε όσους μιλάνε για "φούσκα των ελληνικών σειρών" που έσκασε, με τον ίδιο τρόπο που μιλάνε για φούσκα ακινήτων. Όμως ένα σίριαλ είναι ένα χειροπιαστό παραγόμενο προϊόν, με αξία χρήσης και πάνω από μία φορά και με αξία μεταπώλησης. Μπορεί να παραγάγει και εθνικό πλούτο εάν τα κανάλια αποφασίσουν να τα προωθήσουν στο εξωτερικό.
Για τη δραματική κατάσταση που βιώνουν λόγω της απουσίας ελληνικής παραγωγής οι Έλληνες ηθοποιοί μίλησε η Σάρα Γανωτή, αντιπρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών. Από 44 σειρές στη σεζόν παλαιότερα, σήμερα δεν γυρίζεται καμία και η ανεργία έχει φτάσει το 95%. Από τρεις σειρές ταυτόχρονα που συμμετείχαν οι ηθοποιοί και με θέατρο το βράδυ, σήμερα ορισμένοι παίρνουν τροφή από τα συσσίτια και φάρμακα από τους Γιατρούς του Κόσμου. Οι ηθοποιοί για τις τηλεοπτικές σειρές δεν έχουν πληρωθεί εδώ και 3 χρόνια. Σιγά σιγά προχωρούν σε καταγγελίες και σε αγωγές, νικούν τον φόβο τους.
Πηγή: www.avgi.gr
Ενημέρωση: 27-12-2012