ShareThis

Ανακοινώσεις από το MEDIA Desk Hellas

Το Πρόγραμμα MEDIA στη Γενική Διεύθυνση "Κοινωνία της Πληροφορίας και Μέσα". Ο νέος κατάλογος σεμιναρίων του MEDIA. Αποτελέσματα για τον τομέα της διανομής (Προκήρυξη 08/04). Οι νέες προκηρύξεις σχετικά με την επιλεκτική και την αυτόματη διανομή (01/05 και 02/05).

Το πρόγραμμα MEDIA στη Γενική Διεύθυνση "Κοινωνία της Πληροφορίας και Μέσα"

Από την 1η Ιανουαρίου του 2005, η ευρωπαϊκή οπτικοακουστική πολιτική και το πρόγραμμα MEDIA έχουν φύγει από τη Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευση-Πολιτισμός της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και έχουν ενταχθεί στη Γενική Διεύθυνση "Κοινωνία της Πληροφορίας και Μέσα" - "Information Society & MEDIA". Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργήθηκε μία νέα Διεύθυνση:

Α: Οπτικοακουστικά, Μέσα, Διαδίκτυο - Direction (A: Audiovisual, Media, Internet), υπό την εποπτεία του Gregory Paulger. Σε αυτήν υπάγονται τέσσερα τμήματα:

A.1 Οπτικοακουστική πολιτική και Μέσα: Ψηφιακά δικαιώματα, Ομάδα κρούσης για τον συντονισμό των ερωτήσεων που σχετίζονται με τα Μέσα:
Jean-Eric de Cockborne (+32 2 296 8632)
A.2. Πρόγραμμα MEDIA και Οπτικοακουστική Εκπαίδευση:
Κωνσταντίνος Δασκαλάκης (+32 2 296 3596)
A.3. Διαδίκτυο, Ασφάλεια των δικτύων και Πληροφόρηση:
Michael Niebel (+32 2 296 0705)
A.4. Διεθνείς Σχέσεις: Simon Bensasson (+32 2 296 8066)



Ο νέος κατάλογος σεμιναρίων του προγράμματος MEDIA

Αναζητείτε ένα σεμινάριο κατάρτισης το οποίο θα βελτιώσει τις επαγγελματικές σας γνώσεις και δεξιότητες; Αναζητείτε ένα σεμινάριο στο οποίο θα μπορέσετε να προχωρήσετε δημιουργικά το σχέδιο παραγωγής ή/και το σενάριο που ετοιμάζετε με τη βοήθεια ευρωπαίων ειδικών; Αναζητείτε πρόσβαση στα ευρωπαϊκά δίκτυα επαγγελματιών;
Απαντήσεις σε τέτοια ερωτήματα θα βρείτε στον νέο κατάλογο σεμιναρίων του προγράμματος MEDIA, όπου περιλαμβάνονται αναλυτικά όλα τα σεμινάρια κατάρτισης που έχουν την υποστήριξη του προγράμματος (ανά θεματική κατηγορία, χρόνο διεξαγωγής και διάρκεια κατάρτισης). Ο κατάλογος βρίσκεται ήδη στον δικτυακό τόπο του MEDIA Desk Hellas (Σεμινάρια), ενώ διατίθεται και από τα γραφεία του οργανισμού (Βασ. Κωνσταντίνου 44, Αθήνα).



Αποτελέσματα για τον τομέα της αυτόματης διανομής (Προκήρυξη 08/04)
Η ενίσχυση έφασε το ύψος των 16,8 εκατ. €


Περισσότερα από 16,8 εκατ. € έχουν ήδη διατεθεί σε περίπου 300 διανομείς το 2004 στα πλαίσια της αυτόματης ενίσχυσης στη διανομή (προκήρυξη 08/04). Το 2003 οι μη-εθνικές ευρωπαϊκές ταινίες συγκέντρωσαν 2,8 εκατ. εισιτήρια αντί 3,5 το 2002 – στο πλαίσιο των μετρήσεων που αφορούν στη συγκεκριμένη προκήρυξη.
Δείτε όλα τα αποτελέσματα στον δικτυακό τόπο του MEDIA Desk Hellas.
Από την Ελλάδα επωφελήθηκαν από την προκήρυξη αυτή οι ακόλουθες εταιρείες: Film Trade, AMA FILMS, ODEON, PCV, PLAYTIME, ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ, ROSEBUD και SPENTZOS FILM.



Οι νέες προκηρύξεις σχετικά με την επιλεκτική και την αυτόματη διανομή

-Προκήρυξη 01/05 για την υποστήριξη για τη διακρατική διανομή ευρωπαϊκών ταινιών και τη δικτύωση των ευρωπαίων διανομέων / Σύστημα επιλεκτικής στήριξης
-Προκήρυξη 02/05 για την υποστήριξη για τη διακρατική διανομή ευρωπαϊκών ταινιών / Σύστημα αυτόματης στήριξης

Προθεσμίες υποβολής προτάσεων:
Επιλεκτική 15.03.05 - 08.07.05 - 01.12.05
Αυτόματη 30.04.05


Ανακοινώθηκαν οι νέες προκηρύξεις για την επιλεκτική και την αυτόματη διανομή για το 2005. Επισημαίνουμε εδώ συνοπτικά τις αλλαγές σε σχέση με τις αντίστοιχες περσινές προκηρύξεις.

Οι κοινές αλλαγές και στους δύο τύπους προκηρύξεων είναι οι ακόλουθες:

1. Ο ορισμός της ευρωπαϊκής ταινίας καθίσταται περισσότερο ακριβής.
Μέχρι τώρα οριζόταν ότι ενισχύεται «η διανομή οποιουδήποτε πρόσφατου έργου κινουμένων σχεδίων, δημιουργικού ντοκιμαντέρ ή μυθοπλασίας ελάχιστης διάρκειας 60 λεπτών είναι δυνατόν να ενισχυθεί» υπό τους όρους ότι «στην πλειοψηφία της την παραγωγή του έργου θα πρέπει να την έχουν πραγματοποιήσει εταιρείες που εδρεύουν σε μία ή περισσότερες χώρες που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα MEDIA Plus» και ότι «είναι απαραίτητο να έχουν συμμετάσχει σε σημαντικό βαθμό στην παραγωγή επαγγελματίες που είναι πολίτες/μόνιμοι κάτοικοι κρατών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα MEDIA Plus». Στις φετινές προκηρύξεις στον πρώτο όρο έχει προστεθεί ότι «Για να θεωρηθεί μία εταιρεία παραγωγής ως ο κύριος παραγωγός πρέπει να έχει αναγνωρισθεί ως τέτοιος. Άλλα στοιχεία όπως ο δημιουργικός έλεγχος, η ιδιοκτησία των δικαιωμάτων εκμετάλλευσης και η διανομή των κερδών μπορούν επίσης να ληφθούν υπ’ όψιν στον καθορισμό του ποιος είναι ο κύριος παραγωγός».

2. Η ψηφιακή διανομή δεν είναι απλώς επιλέξιμη αλλά επιπλέον ενθαρρύνεται. Στην επιλεκτική υποστήριξη, για το κόστος χρήσης ψηφιακής τεχνολογίας υπάρχει ενίσχυση με τη μορφή επιδότησης που όμως διαφέρει από αυτήν που δίδεται για τη μεταγλώττιση / υποτιτλισμό.

Ως προς την επιλεκτική υποστήριξη:
-Ταινίες με προϋπολογισμό άνω των 25 εκατ. ευρώ απορρίπτονται, χωρίς όμως να χάνουν το τη δυνατότητα αυτόματης υποστήριξης.

Ως προς την αυτόματη υποστήριξη:
-Ο χρόνος υποβολής αιτήσεων είναι από την 1η Μάρτη έως την 30η Απριλίου 2005.



Προκήρυξη 01/05
Υποστήριξη για τη διακρατική διανομή ευρωπαϊκών ταινιών και τη δικτύωση των ευρωπαίων διανομέων

Σύστημα επιλεκτικής στήριξης


Πότε υποβάλλεται η αίτηση;
Για το έτος 2005 υπάρχουν τρεις καταληκτικές ημερομηνίες:
15 Μαρτίου 2005, 8 Ιουλίου 2005 και 1 Δεκεμβρίου 2005.

Τι είδους εταιρείες μπορούν να υποβάλουν αίτηση;
Πρέπει να είναι ευρωπαϊκές εταιρείες διανομής προερχόμενες από τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. ή από τις χώρες που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα MEDIA Plus. Επιπλέον, η ιδιοκτησία των εταιρειών πρέπει να ανήκει και να συνεχίζει να ανήκει, είτε ευθέως είτε κατά πλειοψηφία, σε εθνικούς (από την εκάστοτε χώρα) μετόχους.

Τι είδους έργα είναι δυνατόν να ενισχυθούν;
Η διανομή οποιουδήποτε πρόσφατου έργου κινουμένων σχεδίων, δημιουργικού ντοκιμαντέρ ή μυθοπλασίας ελάχιστης διάρκειας 60 λεπτών είναι δυνατόν να ενισχυθεί. Στην πλειοψηφία της, η παραγωγή του έργου θα πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί από εταιρείες που εδρεύουν σε μία ή περισσότερες χώρες που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα MEDIA Plus. Επίσης, είναι απαραίτητο να έχουν συμμετάσχει σε σημαντικό βαθμό στην παραγωγή επαγγελματίες που είναι πολίτες/μόνιμοι κάτοικοι κρατών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα MEDIA Plus.

Ταινίες με προϋπολογισμό άνω των 25 εκατ. ευρώ δεν είναι επιλέξιμες για ενίσχυση από αυτήν την προκήρυξη – ωστόσο μπορούν να τύχουν αυτόματης ενίσχυσης.

Ποιο είναι το ύψος της ενίσχυσης;
Η ενίσχυση που προσφέρει το MEDIA παίρνει τη μορφή επιχορηγήσεων για το κόστος των μεταγλωττίσεων/υποτιτλισμού (30.000€-40.000€), για τη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας και για τα έξοδα διανομής. Η ενίσχυση από το MEDIA Plus μπορεί να καλύψει μέχρι το 50% προϋπολογισμού διανομής ή να ενισχύσει έως 150.000€ κάθε διανομέα.

Ποιο είναι το ύψος του προϋπολογισμού που διατίθεται και πότε ανακοινώνονται τα αποτελέσματα;
Για το έτος 2005 ο προϋπολογισμός για το σχήμα της Επιλεκτικής Διανομής είναι 12 εκατομμύρια. ευρώ. Τα δε αποτελέσματα ανακοινώνονται τέσσερις μήνες μετά την καταληκτική ημερομηνία.

Ποιες είναι οι πιθανότητες ενίσχυσης;
Η χρηματοδότηση είναι διαθέσιμη για ομάδες που αποτελούνται από τουλάχιστον πέντε ευρωπαίους διανομείς, που δρουν επιχειρηματικά σε διαφορετικές περιοχές και που προτείνουν να διανείμουν μία ή περισσότερες νέες, μη εθνικές, ευρωπαϊκές κινηματογραφικές ταινίες.

Η Επιτροπή κατατάσσει τις αιτήσεις αναλόγως των βαθμών που συγκεντρώνουν. Οι ομάδες που συγκεντρώνουν την υψηλότερη βαθμολογία είναι αυτές που επιδοτούνται μέχρι να εξαντληθεί ο διαθέσιμος προϋπολογισμός. Τα τελευταία 2 χρόνια, το ποσοστό των ταινιών που επιλέγονται φθάνει το 60% του συνόλου των υποβαλλόμενων αιτήσεων.

Υπάρχει, επίσης, η δυνατότητα κάποιοι διανομείς να εισχωρήσουν σε ομάδα διανομέων που έχει ήδη λάβει ενίσχυση για τη διανομή της ίδιας ταινίας. Προϋπόθεση, όμως, είναι να τη διανείμουν σε διάστημα 18 μηνών από την ημερομηνία επιλογής της συγκεκριμένης ομάδας. Η ενίσχυση θα διατεθεί στους διανομείς αυτομάτως, αναλόγως των διαθέσιμων κεφαλαίων.



Προκήρυξη 02/05
Υποστήριξη για τη διακρατική διανομή ευρωπαϊκών ταινιών

Σύστημα αυτόματης στήριξης


Πότε υποβάλλεται η αίτηση;
Για το έτος 2005, το διάστημα υποβολής αιτήσεων είναι από την 1η Μαρτίου έως τις 30 Απριλίου (εφ’ όσον επελέγησαν το 2004).

Τι είδους εταιρείες μπορούν να υποβάλουν αίτηση;
Πρέπει να είναι ευρωπαϊκές εταιρείες διανομής προερχόμενες από τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. ή από τις χώρες που συμμετάσχουν στο Πρόγραμμα MEDIA Plus. Επιπλέον, η ιδιοκτησία των εταιρειών πρέπει να ανήκει και να συνεχίζει να ανήκει, είτε ευθέως είτε κατά πλειοψηφία, σε εθνικούς (από την εκάστοτε χώρα) μετόχους.

Τι είδους έργα είναι δυνατόν να ενισχυθούν;
Η διανομή οποιουδήποτε νέου έργου κινουμένων σχεδίων, δημιουργικού ντοκιμαντέρ ή μυθοπλασίας ελάχιστης διάρκειας 60 λεπτών είναι δυνατόν να ενισχυθεί. Στην πλειοψηφία της την παραγωγή του έργου θα πρέπει να την έχουν πραγματοποιήσει εταιρείες που εδρεύουν σε μία ή περισσότερες χώρες που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα MEDIA Plus. Επίσης, είναι απαραίτητο να έχουν συμμετάσχει σε σημαντικό βαθμό στην παραγωγή επαγγελματίες που είναι πολίτες/μόνιμοι κάτοικοι κρατών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα MEDIA Plus. Έργα με υλικό διαφημιστικό, πορνογραφικό ή ρατσιστικό ή που ενθαρρύνουν τη βία δεν είναι επιλέξιμα για ενίσχυση.

Ποιο είναι το ύψος της ενίσχυσης;
Η ενίσχυση από το MEDIA είναι μια επιδότηση η οποία διατίθεται σε 2 στάδια:

Απόδοση: Η επιδότηση των εταιρειών διανομής πραγματοποιείται με βάση τον αριθμό εισιτηρίων που έκαναν νέες, μη εθνικές, ευρωπαϊκές κινηματογραφικές ταινίες, τις οποίες διένειμαν το 2004 οι αιτούντες.

Επανεπένδυση: Η επιδότηση μπορεί να επανεπενδυθεί σε συμπαραγωγές και να καλύψει το κόστος διανομής νέων, μη εθνικών, ευρωπαϊκών ταινιών.

Η ενίσχυση από το MEDIA μπορεί να καλύψει έως και το 60% του προϋπολογισμού ενός σχεδίου-έργου.

Ποιο είναι το ύψος του προϋπολογισμού που διατίθεται και πότε ανακοινώνονται τα αποτελέσματα;
Η επιχορήγηση αποδίδεται αυτομάτως στους επιλέξιμους αιτούντες με κριτήριο τη βεβαίωση των δηλωμένων εισιτηρίων από τις αντίστοιχες εθνικές αρχές. Τα αποτελέσματα του πρώτου σταδίου ανακοινώνονται 5-6 μήνες από την καταληκτική ημερομηνία των προκηρύξεων.

Ποιες είναι οι πιθανότητες ενίσχυσης;
Στο σχήμα της αυτόματης ενίσχυσης η επιχορήγηση αποδίδεται αυτομάτως στους επιλέξιμους αιτούντες. Εξαρτάται, όμως, από τις επανεπενδύσεις που παρουσίασε ο αιτών.


Πηγή για τα στοιχεία-Πληροφορίες: MEDIA Desk Hellas



Ενημέρωση: 04-03-2005

CLUB