ShareThis

Ο Julian Friedmann για το σινεμά

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η ημερίδα με τον Julian Friedmann, script agent και εκδότη του ScriptWriter, που διοργάνωσαν στο Ζάππειο στις 28 Σεπτεμβρίου το Media Desk Hellas, ο Σύνδεσμος Ανεξάρτητων Παραγωγών Οπτικοακουστικών Έργων-ΣΑΠΟΕ και η Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος.

Σταχυολογήσαμε μερικά σημεία από την πολύωρη εισήγηση του Julian Friedmann με θέμα «Ιδανική σχέση σεναριογράφου-παραγωγού».



Ο γνωστός ατζέντης είπε ότι το «κινηματογραφικό ισοζύγιο» μεταξύ ΗΠΑ-Ευρωπαϊκής Ένωσης βαίνει διαρκώς σε βάρος της δεύτερης (3,6 δις $ η διαφορά το 1999 και 8,5 δις $ το 2005, δηλαδή υπερδιπλασιασμός στην τελευταία πενταετία, τόνισε χαρακτηριστικά). «Οι περισσότερες ταινίες που παράγουμε στην Ευρώπη δεν ταξιδεύουν, όπως το φτηνό κρασί, έξω από τη χώρα παραγωγής τους».

Στη συνέχεια εξέφρασε την «αιρετική» του άποψη πως, κατά τη γνώμη του, ο μοναδικός τρόπος για να ισορροπήσει το σύστημα είναι να καταργηθούν, στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, οι κρατικές επιχορηγήσεις στο σινεμά.

Ακολούθως, μίλησε διεξοδικά για τους λόγους που βλέπουμε ταινίες και τους λόγους για τους οποίους γράφουμε σενάρια και υπεραμύνθηκε της αριστοτελικής σύλληψης για τις τρεις βασικές αρχές που πρέπει να εμπεριέχει ένα δράμα, δηλαδή οίκτο, φόβο και κάθαρση.

«Ένα καλό σενάριο πρέπει πρώτον να λειτουργεί ανάλογα και να δημιουργεί συναισθηματικές επιπτώσεις στο θεατή, επειδή ο θεατής ταυτίζεται με αυτό που βλέπει. Κάποιος πηγαίνει να παρακολουθήσει μια ταινία επειδή σε αυτή βλέπει τον εαυτό του μέσα σε έναν καθρέπτη. Και δεύτερον να είναι πιστευτό, χωρίς απαραίτητα να είναι και αληθινό. Π.χ. το Matrix

Για το ταλέντο είπε ότι δεν διδάσκεται αλλά μαθαίνεται.

«Δεν αρκεί το πάθος και μια καλή ιδέα. Για να μάθει κάποιος φοιτητής της Ιατρικής να χειρουργεί επιτυχώς, πρέπει να περάσουν μερικά χρόνια. Το ίδιο συμβαίνει και με τη συγγραφή ενός καλού σεναρίου. Απαιτείται τεχνική». Για το λόγο αυτό παρότρυνε τους σεναριογράφους να διαβάζουν διαρκώς σενάρια.

Τάχθηκε υπέρ ενός ψυχαγωγικού σινεμά και επανέλαβε τη φράση του Γκόλντμαν «αν θέλεις να στείλεις μήνυμα, τότε φώναξε ένα κούριερ».

Τέλος, υποστήριξε ότι το σινεμά είναι μια τέχνη συνεργασίας πολλών ανθρώπων και ότι πρέπει να υπάρχει μια καλή σχέση μεταξύ παραγωγού-σκηνοθέτη-σεναριογράφου, ώστε να υπάρξει και ένα καλό αποτέλεσμα, ενώ υπεραμύνθηκε του δικαιώματος των σεναριογράφων να κατοχυρώνουν με «οψιόν και μίνιμουμ γκαραντί» τα συγγραφικά τους δικαιώματα πριν από την παραγωγή μιας ταινίας.


Ενημέρωση: 03-10-2005

CLUB