Press Room
Aνοίγει απόψε στις 8 το βράδυ η αυλαία του 13ου Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου, που θα διαρκέσει έως τις 28 Μαρτίου. Οι κινηματογράφοι Ιντεάλ, Δαναός και το Αuditorium του Γαλλικού Ινστιτούτου (Σίνα 31) φιλοξενούν τη φετινή διοργάνωση, που έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο σημαντικά φεστιβάλ της νοτιοανατολικής Ευρώπης. | ||
| ||
* Συνέντευξη στην Κατερίνα Αγγελιδάκη
«Δεν είμαι συνδικαλιστής, υπεραμύνομαι της συλλογικότητας και ενότητας όλου του οπτικοακουστικού χώρου και πάνω από όλα βάζω τον κλάδο των Ελλήνων δημιουργών». | ||
| ||
| ||
* Toυ Αλέξανδρου Κακαβά
Όποιος ανέγνωσε την επιστολή των σκηνοθετών-παραγωγών, της ΕΣΠΕΚ, ενός σωματείου μοναδικού στο είδος του καθώς οι ίδιοι άνθρωποι φέρουν διττή ιδιότητα, των δημιουργών/σκηνοθετών και των παραγωγών/επαγγελματιών, διερωτάται ποιος είναι ο λόγος που κάποιοι εκ των υπογραψάντων ατόμων απεφάσισαν να απευθύνουν την επιστολή προς τον υπουργό και τον γεν. διευθυντή του Ε.Κ.Κ. σε μια τόσο κρίσιμη οικονομική περίοδο για τη χώρα μας. | ||
| ||
| ||
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 9-18 Μαρτίου 2012 Το 14ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης – Εικόνες του 21ου Αιώνα θα πραγματοποιηθεί από τις 9 έως τις 18 Μαρτίου 2012, στις αίθουσες Ολύμπιον, Παύλος Ζάννας, Τζον Κασσαβέτης, Σταύρος Τορνές, Φρίντα Λιάππα και Τώνια Μαρκετάκη. Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης γιορτάζει για δέκατη τέταρτη συνεχή χρονιά την ανήσυχη, σε διαρκή αναμόρφωση και εγρήγορση, τέχνη του ντοκιμαντέρ. Στόχος του, να παρουσιάζει τις εικόνες της κοινωνικής, ιστορικής, πολιτικής και, κυρίως, ανθρώπινης πραγματικότητας του νέου αιώνα, που λειτουργούν ως εφαλτήριο για περιπετειώδεις κινηματογραφικές περιπλανήσεις. | ||
| ||
Η αξιολόγηση των αιτημάτων έγινε από θεματικές επιτροπές εμπειρογνωμόνων
Της Μαρίας Θερμού
Εντός του Φεβρουαρίου θα γνωστοποιηθούν, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού οι επιχορηγήσεις του 2011 προς πολιτιστικούς φορείς, μαζί με τα αποτελέσματα των θεατρικών επιχορηγήσεων ενώ θα δημοσιευθούν τα νέα προγράμματα στήριξης του χορού. Οι επιχορηγήσεις δίνονται με βάση το Μητρώο Πολιτιστικών Φορέων, που έχει καθιερώσει το ΥΠΠΟ, έτσι όποιος θέλει να υποβάλλει σχετικό αίτημα, οφείλει να εγγραφεί σ΄ αυτό παρέχοντας τα στοιχεία που απαιτούνται. | ||
| ||
Tου Γιάννη Ζουμπουλάκη
Την προπερασμένη εβδομάδα η Ταινιοθήκη της Ελλάδας βομβάρδιζε απανωτά τον Τύπο για μια συζήτηση περί Κινηματογραφικής παιδείας στην Ελλάδα, αφορμής δοθείσης της προβολής του ντοκιμαντέρ «Champions: μια αστεία ιστορία» στην Ταινιοθήκη την Δευτέρα 23 Ιανουαρίου. Λίγες ημέρες αργότερα, την Πέμπτη 26 Ιανουαρίου, το ντοκιμαντέρ επρόκειτο να ανοίξει εμπορικά στην Ταινιοθήκη, όπως και έγινε. | ||
| ||
Το ντοκιμαντέρ «Champions: Μια αστεία ιστορία» αναδεικνύει το μεγαλείο της… προχειρότητας.
Toυ Γιάννη Ζουμπουλάκη
Η ανυπαρξία σωστής κινηματογραφικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα μέσα από μαρτυρίες γνωστών σκηνοθετών όπως ο Μιχάλης Κακογιάννης, ο Νίκος Κούνδουρος ,ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Ντίνος Κατσουρίδης και ο Παντελής Βούλγαρης, σπουδαστών αλλά και διευθυντών κινηματογραφικών σχολών (Σωτήρης Λαμπρόπουλος, Δημήτρης Παναγιωτάτος κ.α.) είναι ο «μικρόκοσμος» του ντοκιμαντέρ «Champions: μια αστεία ιστορία», της πρώτης μεγάλου μήκους απόπειρας του νεαρού σκηνοθέτη Γαβριήλ Τζάφκα. | ||
| ||
Toυ Ανδρέα Τύρου
Αν δεν πρόλαβε σε δύο χρόνια η Ελλάδα να γίνει η Δανία της Μεσογείου, γιατί το Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης δεν είναι οι Κάννες των Βαλκανίων, ύστερα από μισόν αιώνα κι επιπλέον μια διετία; | ||
| ||