en

Συνέντευξη του Προέδρου της Ε.Σ.Ε. στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ


Γλώσσα συνημμένου: Ελληνικά Τύπος: Αρχείο PDF Συνέντευξη του Προέδρου της ΕΣΕ στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Ενημέρωση: 07-01-2022 15:00 - Μέγεθος: 685.53 KB

Συνέντευξη στον δημοσιογράφο της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ Αιμίλιο Χαρμπή παραχώρησε ο  Πρόεδρος της Ε.Σ.Ε. Αλέξανδρος Κακαβάς. Η συνέντευξη που ακολουθεί δημοσιεύθηκε στο φύλλο της 6ης Ιανουαρίου 2022 υπό τον τίτλο "Γράφοντας σενάρια στην Ελλάδα".


Οι Αμερικανοί συνηθίζουν να λένε πως οποιαδήποτε καλή ταινία πρώτα απ' όλα ξεκινάει από ένα άρτιο σενάριο. Γι' αυτόν τον λόγο ίσωs και στο Χόλιγουντ οι δουλειές είναι αρκετά ξεκάθαρα μοιρασμένες ανάμεσα σε σεναριογράφο και σκηνοθέτη, με τις δύο αρμοδιότητες σπάνια να ταυτίζονται, όπωs συμβαίνει στην Ευρώπη και στα μέρη μας. Η Ενωση Σεναριογράφων Ελλάδος από την πλευρά της δραστηριοποιείται εδώ και χρόνια, ώστε να πρoωθήσει τη δουλειά των επαγγελματιών του χώρου αλλά και να διδάξει στα νέα ταλέντα τα μυστικά της συγγραφής ενός κrvηματογραφικού, τηλεοπτικού ή θεατρικού σεναρίου. 

«Η εκπαίδευση είναι πολύ σημαντική αν θέλουμε οι επίδοξοι σεναριογράφοι να γίνουν σωστοί επαγγελματίες και να δουλέψουν με σύγχρονη ματιά. Το γεγονός ότι ένα θέμα ή μια τεχνική έκαναν επιτυχία πριν από 20 χρόνια δεν σημαίνει πως είναι κατάλληλα και για το σήμερα», μας λέει ο πρόεδρος τηs Ενωσης, Αλέξανδρος Κακαβάς. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα πέραν των μεμονωμένων μαθημάτων του Τμήματος Κινηματογράφου του ΑΠΘ, ελάχιστα είναι τα επικεντρωμένα στο σενάριο εκπαιδευτικά προγράμματα. Με αυτό κατά νουν, η ΕΣΕ διοργανώνει αυτόν τον καιρό κύκλο σεμιναρίων σε συνεργασία με το New York College, προσφέροντας θεωρητικά μαθήματα, εργαστήρια και masterclasses από καταξιωμένους επαγγελματίες του χώρου. 

Οταν πάντωs ρωτάμε τον κ. Κακαβά σχετικά με την πρόσφατη άνθηση της ελληνικής τηλεόρασηs —σε ένα βαθμό και του σινεμά— και αν αυτή βοηθάει του Ελληνες σεναριογράφους να δείξουν το ταλέντο τους, η απάντησή του είναι λιγότερη αισιόδοξη: «Δυστυχώς σε αυτή την περίπτωση η ποσότητα δεν εγγυάται και την ποιότητα. Οι περισσότερες από τις καινούργιες σειρές που βλέπουμε σε ιδιωτικά και δημόσια τηλεόραση αποτελούν μεταφορές βιβλίων ή αντιγραφές σίριαλ τον εξωτερικού· και στι δύο περιπτώσεις η δουλειά του σεναριογράφου είναι πολύ περιορισμένη. Οχι πως δεν υπάρχουν ιδέες και δημιουργική φαντασία, απλώς τα ευθυνόφοβα στελέχη των καναλιών συνήθως ζητούν μια "σίγουρη" επιτυχία, με το μικρότερο δυνατό κόστος». Επειδή όπως είπαμε ασχολείται και με το θέατρο, από τις πιο σημαντικές δράσειs που τρέχει αυτές τις μέρες η ΕΣΕ είναι ο πανελλήνιος διαγωνισμός σνγγραφής και ερμηνείας πρωτότυπου μονολόγου επί σκηνής, ο οποίος τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας και της Περιφέρειας Αττικής, ενώ υποστηρίζεται από 22 δήμους σε όλη τη χώρα. Στόχος, όπως σημειώνει ο κ. Κακαβάς, είναι να κινητοποιηθούν οι δημιουργικές δυνάμεις (και) της περιφέρειας και να δοθούν κίνητρα ανεξηρτήτως ηλικίας σε ανθρώπους που θέλουν να εκφραστούν.

Διαγωνισμόs υπάρχει και για το σινεμά και αφορά σενάριο μικρού μήκουs, με θέμα σχετικό με το 1922, εξ αφορμής της συμπλήρωσης 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Ενας τέτοιος διαγωνισμός της ΕΣΕ άλλωστε είχε αναδείξει το "Φυγαδεύοντας τον Χέντριξ" του Μάριου Πιπερίδη, το οποίο μέσω μιας διαδικασίας workshop εξελίχθηκε τελικά σε επιτυχημένη μεγάλου μήκους ταινία. 



Ενημέρωση: 07-01-2022

Εγγραφή στο Newsletter


Επικοινωνία
  • Διεύθυνση Έδρας:
    Ίωνος Δραγούμη 14,
    Αθήνα 115 28
  • Email:
    info@senariografoi.gr

© 2004-2021 Ένωση Σεναριογράφων Ελλάδος